• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hoi Excellers,

Graag zou ik een formule willen die het aantal sommeert van de dagen van een bepaalde week.
Zie voorbeeld. blad1 staat de data en blad2 kolom B dienen de formules te komen.
Ps. wil geen gebruik maken van een draaitabel.

zie voorbeeld: Bekijk bijlage FormuleHLPmij.xlsx

alvast bedankt.
Jan E

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het jaar er ook bij betrekken (in B1), zodat het volgend jaar ook nog werkt.
Je kunt de datum voor de maandag van de gezochte week berekenen:
Code:
in A12: =DATE($B$1;1;4)-WEEKDAY(DATE($B$1;1;4);2)-6+$B$2*7
En dan met de SumIF formule op die dag filteren:
Code:
in B12: =SUMIF(Blad1!$A:$A;$A12;Blad1!$D:$D)
Je kan dan zelfs kolom B en C op Blad1 laten vervallen.

Bijlagen

Ab,

De formule werkt goed echter de data in blad1 wordt steeds langer nu nog tot regel 27 eind van het jaar zal het tot ongeveer bij regel 400 uitkomen. Data blad1 wordt dagelijks bij gewerkt.
Is het mogelijk om de formules automatisch tot aan de laatste ingevulde regel in blad1 door loopt.

Piet jou formule werkt ook echter het wil niet zeggen dat elke dag opvolgend is.
Het kan zijn dat in een bepaalde week bijvoorbeeld alleen maar data is voor een enkele dagen. Bijvoorbeeld alleen Maandag, woensdag en Vrijdag.

Groet,
Jan E

Laatst bewerkt:
Ik zou van de selectie op Blad1 een Tabel maken. De formule past zich aan de tabel aan.

Hoi AB en Piet,

Allebei de oplossingen werken nu.
Tabel maken is inderdaad een goede optie.

Dank jullie wel.
Jan E

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan