• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule gezocht - Als begint met --> Dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svanz

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Hallo,

ik ben opzoek naar een formule die eigenlijk het volgende zou moeten doen.

Als een regel begint met (bijv bank) dan getal 1

Mischien handig om de situatie even uit te leggen. Ik heb een tekstbestand gekregen met een hoop informatie zoals bijgevoegd text file. Ik moet dit uit elkaar zien te krijgen in een logische volgorde. Helaas zijn niet alle rows gelijk dus een =left gaat niet werken.

Iemand een id?

Alvast bedankt

Bijlagen

Is dit iets? Met file => open de .txt file openen en de kolombreedte door de tussenliggende spaties laten bepalen

Dan heb je wellicht meer mogelijkheden dan met 1 hele lange regel

Ron

Bijlagen

heb ik ook al geprobeerd maar dan zit er toch verschil in de collumns en kan ik er nooit een formule op los laten die alles netjes naast elkaar zet.

Erg lastig dit probleem

Svanz,

Je zou eerst de Trim functie kunnen toepassen; deze haalt alle voorafgaande spaties weg. Daarna kun je de left toepassen:
Code:
=If(Left(Trim(B3);4) = "Bank";1;0)

Als de vraag nog niet opgelost uis, gelieve een simpel voorbeeldbestandje bij te hangen. Eerst zippen aub. Indien opgelost, zet de status van de vraag dan op opgelost aub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan