• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule gezocht voorwaarde dubbel waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prins2676

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2019
ik zoek een formule die nu kolom D automatisch invult
de voorwaarden zijn:

-als cel in kolom C uniek is en kolom B begint niet met letter "H" dan kolom D invullen met aantal uit kolom A

- als cel in kolom C meerde keren voorkomt en 1 of meerdere van de cellen in kolom B begint met de "H" dan moet er staan "ook huur" anders waarde invullen uit kolom A

Bijlagen

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met je tweede voorwaarde

als hij in kolom c meerdere keren voorkomt en bij 1 van deze meerdere keren in kolom B met een "H" dan moet er "ook huur"komen te staan

Dit is wat ik er van begrijp. De laatste uitkomst moet volgens mij ook "leeg" zijn.

Code:
=ALS(EN(AANTAL.ALS($C$2:$C$14;C2)=1;LINKS(B2;1)<>"H");A2;ALS(SOMPRODUCT(($C$2:$C$14=C2)*(LINKS($B$2:$B$14;1)="H"))=0;A2;"leeg"))

De uitkomsten in je voorbeeldbestand zijn dan niet representatief.

Eens met JVeer. De uitkomsten in het voorbeeld stroken mijn inziens niet met de voorwaarden.

"MB-43986-2002594--" komt meerdere keren voor, en in meerdere cellen H voor het contractnummer in kolom B. Mijn verwachte uitkomst is dan: ook huur. Die van jou varieert van leeg (?) tot 1,75 en 1.
"MB-43985-2001395--" zelfde verhaal. Komt meerdere heren voor. H in de contractnummer in kolom B. Verwachte uitkomst: ook huur. Bij jou: "leeg"?

Dus terug naar de tekentafel: wat zijn nu de exacte voorwaarden? (ook voor de uitkomst: "leeg").

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan