• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Hallo

Stel ik ben geboren op 20-09-1952

Mijn vraag is op welk datum word ik 25000 dagen oud rekening houdend met evt schrikkeljaar

Jos

Een datum is gewoon een getal.
=a1+25000

Goede morgen Willem

Dat verhaal is me duidelijk en had ik zelf ook al bedacht. ( Geboortedatum +250000 )

Alleen het ene jaar hebben we een jaarkalender van 365 dagen en het andere jaar is het 366 dagen (schrikkeljaar)
Houd excel hier in de berekening rekening mee. Anders klopt de formule niet

Goede morgen Jos,

In uw geval is dat dus op maandag 13 maart 2637 en dus nog even wachten.

Grts, João

Goede morgen João

Bedankt voor je antwoord maar hoe kom ik nu aan die formule

Jos

Goedemorgen Jos,

Natuurlijk houdt Excel rekening met de schrikkeldagen, Excel telt alle dagen.
Je kan toch makkelijk zelf de test doen. (01/03/2020 - 28/02/2020)

Grts João

Als ik Geboortedatum 20-9-2052 in b5 (bij mij) +25000 doe =(b5+25000) dan kom ik uit op 2-3-2021 terwijl jij ergens uitkomt op 13 maart 2637
Rara pindakaas??

Jos

Zoek het maar eens uit in één van je vorige topics (3) en geniet van je pindakaas.

grts, João

Inderdaad Cow,dat had ik nog niet gezien. Zal wel aan de pindakaas liggen. Maar klopt het dat excel rekening houd met de schrikkeljaren.
Jos

Hoe dikwijls wil je daar nu een ja-antwoord op krijgen eer je het gelooft?
Excel zou NIET weten dat het vandaag 8/3/2020 is als er geen rekening zou gehouden worden met schrikkeljaren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan