• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter Bauwens

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Zie bijlage: Links bij tekst staat er een onderwerp dat moet aangepakt worden. In de kolom daarnaast kan je in geven hoeveel aandacht dit krijgt. Driehoek is een waarde van bv 9, bol waarde 3, punt waarde 1. onderaan moet het maximun staan dat in de kolom geven is, In kolom B moet er dus 9 komen te staan. In kolom C moet er dus een 9 komen te staan in plaats van 3 omdat er op rij 3 een 9 staat eigenlijk. Er ontbreken dus formules. Ik weet niet hoe ik verder moet. Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Formule voor B14:
Code:
=MAX(--(AANTAL.ALS(B$2:B$13;$F$3)>0)*$G$3;--(AANTAL.ALS(B$2:B$13;$F$4)>0)*$G$4;--(AANTAL.ALS(B$2:B$13;$F$5)>0)*$G$5)
Deze kan je hierna doortrekken naar rechts.

Dan graag nog even de vraag op opgelost zetten. Dit kan je rechtsonder doen.:)

Ik zou ook moeten de som van de waarde van de symbolen maal de waarde van de prioriteit willen weten.

En dit zou onder de 9 moeten komen.
Ben namelijk bezig met een kwaliteitshuis te maken voor een ontwerp.
In bijlage een de excel en jpg van een voorbeeldje waar ik aan bezig ben.

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik onder de cel van de 9 dan de optelling van de waarden krijgen.
In kolom c zou ik dan onderaan 12 moeten krijgen.
Ik heb mss nog enkele vragen want mijn excel sheet is nog niet af.

Mvg
Voor cel B15:
Code:
=AANTAL.ALS(B2:B13;$F3)*$G3+AANTAL.ALS(B2:B13;$F4)*$G4+AANTAL.ALS(B2:B13;$F5)*$G5

De formule stond er al, alleen had jij de gegevens wat verschoven (een rij en kolom toegevoegd).
Als je de bereiken binnen mijn formule wat had aangepast dan was je er geweest.;)
De formule voor dit laatst bijgevoegde bestandje in cel C16 is:
Code:
=AANTAL.ALS(C3:C14;$G4)*$H4+AANTAL.ALS(C3:C14;$G5)*$H5+AANTAL.ALS(C3:C14;$G6)*$H6

paul,

Eigenlijk wou ik in C16 de waarde van C3 maal de prioriteit waarde ingegeven in B3.
En zo alles optellen tussen C3 en C13. en dat in C16

Oke, dan voor C16:
Code:
=SOMPRODUCT(((C3:C14=$G4)*$H4+(C3:C14=$G5)*$H5+(C3:C14=$G6)*$H6)*$B3:$B14)
Deze kan je vervolgens naar rechts doortrekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan