• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thorwald

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Dag beste mensen,

ik heb een excelformulier bijgesloten. op het formulier kun je zien dat er een kolom is met een criteriascore, deze loopt van 1 tot 5. er staan nog twee kolommen naast. Elke stelling wordt gewaardeerd tussen 1 en 5. Ik vergelijk 2 parteien met elkaar. Wanneer het bedrijf een bepaalde feature heeft krijgt het voor die stelling /feature een Y. Aan die Y hangt dus ook een waardering van 1-5. onderaan het formulier zie je twee vakken met totaal scores. in deze vakken moet voor ieder bedrijf apart de score komen te staan. aantal Y maal de betreffende score bijelkaar opgeteld.

Heb het meerdere keren geprobeerd maar doe iets fout met de formules, iemand een idee?

alvast bedankt. mocht iemand weten hoe ik de laatste kolom zo kan krijgen als de twee ervoor dan zou dat ook erg fijn zijn (sry ben echte excel noob)

Bijlagen

Beste Thorwald ;)

In E55 kan je het volgende zetten.

=ALS(SOM(E12:E52)=0;" ";SOM(E12:E23;(E27:E41);(E45:E52)))

In F59

=SOMPRODUCT((F12:F52="Y")*(E12:E52))+F55

In G59

=SOMPRODUCT((G12:G52="Y")*(E12:E52))+G55

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan