• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in cashflow model

Status
Niet open voor verdere reacties.

Momfertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2019
Berichten
1
Goedemiddag,

Mijn vraag kostte mij gisteren en vandaag heel wat hoofdbrekens en kom ik uiteindelijk hier hulp vragen.

Ik heb een 10-jarig cashflowmodel voor de berekening van huursommen van huurcontracten. De huren worden in het cashflowmodel per kwartaal (in de inputsheet staat de huur en theoretische huur per jaar weergegeven).
Als een huurcontract eindigt start er een leegstandsperiode waarin geen huur wordt ontvangen Na deze leegstandsperiode start de theoretische huur welke doorloopt tot einde van de model. Voor de huidige huurstroom geldt dat de huur ieder jaar wordt geïndexeerd in de maand van de startdatum van de huurovereenkomst. Tevens dient de theoretische huur geïndexeerd te worden ieder jaar na startdatum van de theoretische huur. Om het nog complexer te maken zijn er capex uitgaven welke in mindering gebracht dienen te worden per een specifieke datum.

Kan iemand mij helpen? Alvast enorm bedankt voor de moeite!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld cashflow.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan