• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in cel laten terugkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Hallo,

Weet ook iemand of het volgende mogelijk is.

Ik heb ik een cel een formule staan.
Die zelfde cel gebruik ik ook om een waarde te in te kunnen voeren (van 1 t/m max 12).
Voer ik een waarde in, dan is de formule weg.

Als ik de waarde weer verwijder dan zou ik graag hebben dat de formule weer actief wordt(er in staat)
Kan zoiets?

Gr,
P

Of formule of directe waarde, beide gaat niet zonder VBA.

Dank voor je antwoord. Het wekt de indruk dat het zou moeten kunnen met VBA.

Nieuwsgierigheid is gewekt: kan je mij daar wellicht mee verder helpen?

hallo Pander , welkom op het forum

waarom alles in 1 cel? waren de cellen op ?

wat wil je bereiken?

hartelijk dank voor het welkom :thumb:.

de bijlage geeft wellicht duidelijkheid.

Vanaf kolom R zijn er in de verschillende weken formules opgenomen. Hierin kunnen de uren worden gezet die een medewerker verlof opneemt. Dit wijzigt nog wel eens.
Maar ik zou wel graag zien wanneer iemand roostervrij (RV of RVM) als er iets is gewijzigd

Voorbeeldje:
In AA14 staat nu de waarde 5. Als dit verlof wordt ingetrokken (en ik dus de waarde verwijder) zou ik wel graag zien dat er dan: RVM komt te staan (dmv formule: =ALS(ISLEEG($C14);"";$C14)

Bekijk bijlage FCHelpmij.xlsm

Wat moet er gebeuren indien je bv: Y14 of AB14 leegmaakt?

In geval van Y14 leegmaken: =ALS(ISLEEG($A14);"";$A14)
In geval van AB14 leegmaken: =ALS(ISLEEG($E14);"";$E14)

Kan dit een oplossing voor u zijn?

Want anders zie IK het niet zitten.

Hoi Cobbe,

excuus voor de verlate reactie. Oorzaak: vakantie :cool:

Bedankt voor het meedenken, het is niet het antwoord dat mij verder gaat helpen.

Meer specifiek zoek ik een mogelijkheid die, wanneer de formule wordt overschreven door een numerieke waarde, de formule vervolgens weer
in de cel zet als er geen numerieke waarde aanwezig is (of wordt verwijderd)

Ik begin overigens wel te geloven dat de moeite die dit kost niet in verhouding staat tot het gemak dat ik er van ga hebben.

Voor (briljante) ingevingen houd ik mij aanbevolen. Voor nu: case closed.

Gr,
P

Hoi sylvester-ponte,

Ik krijg er een beetje het zelfde gevoel van als wanneer ik een illusionist een coole truc zie uitvoeren: ik snap er niks van maar vet is het wel.

Dankjewel.

Gr,
P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan