• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in cel, maar geen #waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jintra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2016
Goedemorgen,

Ik heb een vraag of het volgende ook mogelijk is.
Ik wil in excel een formule die eigenlijk al doorgetrokken is. (zie klein voorbeeld) Bekijk bijlage Voorbeeld #waarde.xlsx
Voor de formule moeten beide waarden zijn ingevuld anders komt er #Waarde! of #Getal! te staan wat ik niet mooi vind lijken.
Is er een mogelijkheid dat je elke rij de formule behoudt maar dat die tekst niet te zien is?

Alvast bedankt!

Probeer deze eens:
Code:
=ALS.FOUT(DATUMVERSCHIL(A2;B2;"D");"")

Woow dat was snel en het werkt ook nog!
Heel erg bedankt. Als we het dan toch daarover hebben.
Is het ook mogelijk hetzelfde resultaat te krijgen wanneer er al een ALS formule wordt gebruikt?

Ja, de Als.Fout constructie heeft enkel invloed op het eindresultaat van de formule.
Als de uitslag een fout oplevert krijg je een aangepaste waarde; "" of 0 of "Niet gevonden", ... dat kan je zelf bepalen.

Je zal ook evt. fouten moeten afvangen en met alleen een ALS gaat dat niet. Je hebt dan ook een EN nodig:
Code:
=ALS(EN(A2>0;B2>0;B2>A2);DATUMVERSCHIL(A2;B2;"D");"")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan