• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in cel met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mariskaatje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Berichten
7
Ik heb een macro gemaakt die een aantal gegevens in een aantal cellen zet ten behoeve van een uitgebreid filter. Heel simpel gedaan met Macro opnemen. Nu wil ik graag in een cel het volgende zetten: ="<="&Q2 (in Q2 staat =vandaag()). Ik heb nu het volgende:

Code:
Range("L4").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "="<="&Q2"

Ik ben niet heel handig met VBA. Macro opnemen lukt altijd wel en ik kan ze een beetje aanpassen. Ik hoop dat er een oplossing is die ik ook begrijp :)

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
(in Q2 staat =vandaag()

Het betekent dus gewoon 'kleiner of gelijk aan vandaag'

Vandaag:<= 27-nov-2010
Morgen:<= 28-nov-2010

In L4 moet eigenlijk komen te staan.

="<= "&TEXT(Q2;"dd-mmm-jjjj")
maar nu via VBA????
 
Het betekent dus gewoon 'kleiner of gelijk aan vandaag'
In L4 moet eigenlijk komen te staan ="<= "&TEXT(Q2;"dd-mmm-jjjj"
1.
Als de vragenstelster wil weten of L4 kleiner of gelijk is aan Q2, dan mag die formule niet in L4 komen.

2.
Om te kijken of een datum voor of na vandaag ligt, hoef je =vandaag() niet om te zetten in =Tekst(...enz.

3.
Ik wacht op een antwoord van de vragenstelster om te vernemen wat ze precies wil.
(maar als het niet snel komt, kan ik het pas vanavond of morgen lezen en dan ook pas reageren).
 
Laatst bewerkt:
Of het nu met of zonder vba is, dat is geen juiste formule.
Zeg eens in gewoon Nederlands wat je in die cel wil doen.

Ik heb een uitgebreid filter en ik wil dat filter uitvoeren via een knop. Als ik op die knop druk, moeten de criteria worden ingevuld in het criteriumbereik en moet de filter worden uitgevoerd. Eén van de criteria is dat data worden gefilterd. Ik wil alle data die kleiner (of gelijk) zijn aan vandaag. Het criterium dat je dan moet invullen is ="<="&Q2 (in Q2 staat dan de formule =vandaag()). Belangrijk is dat de datum van vandaag elke dag automatisch wordt aangepast.

Als ik het criterium gewoon in het criteriumbereik invul en ik voer de filter uit, werkt het. Maar ik wil graag een macro die het voor me doet.
 
Om nog meer onduidelijkheid te voorkomen lijkt het mij verstandig om een .XLS -voorbeeldje te plaatsen.
 
Zonder een voorbeeldbestand vind ik het moeilijk daarop in te gaan.
Ik zou willen zien hoe het bestand eruit ziet.
[Edit]: na plaatsing van mijn bericht zag ik dat popipo hetzelfde vraagt.

Maar nu heb ik geen tijd meer. Wat mij betreft wordt het vanavond laat of morgen.
Wellicht hebben voor die tijd anderen je vraag al beantwoord.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed:
Code:
Range("L4").FormulaR1C1 = "<=" & [Q2]
 
Graag gedaan,

Maar je kan ook kiezen voor:
Code:
Range("L4").FormulaR1C1 = "<=" & Date
Zo hoef je cel Q2 niet gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan