• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in cel plaatsen via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBijns

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Deze onderstaande formule staat in een cel en de cel mag ondanks de formule toch met gegevens worden gevuld maar ik wil bij het opslaan van het bestaand zorgen dat de oorspronkelijke formule er weer in wordt geplaatst.

=ALS(F8>=P8;VERT.ZOEKEN(K8;set;2;ONWAAR)& " APK Verlopen";VERT.ZOEKEN(K8;set;2;ONWAAR) & ALS(F8<P8-5;"";" APK bijna Verlopen!"))

Ik heb geprobeerd met VBA om de formule te plaatsen in cel T46 alleen dan geeft VBA aan dat er een fout is welke dat is is mij een raadsel.

Onderstaande formule geeft dus in VBA een foutmelding.

Range("K11").Formula = "=IF(F8>=P8;ALS(F8>=P8;VERT.ZOEKEN(K8;set;2;FALSE)& " APK Verlopen";VERT.ZOEKEN(K8;set;2;FALSE) & ALS(F8<P8-5;"";" APK bijna Verlopen!"))

De formule kijkt in een lijst van kentekens of de APK bijna verloopt of al verlopen is.

Wie heeft voor mij een oplossing, alvast beddankt?

Jouw formule gebruikt Engelse en Nederlandse functies tegelijkertijd

Hoi EVR,

Ik heb een verkeerde formule in mijn vraag gezet deze formule heb ik in vba gezet en geeft een foutmelding door de gehele formule rood te kleuren en de eerste APK in een grijs vakje te zetten

Range("T46").Formula = "=IF(F8>=P8;ALS(F8>=P8;VLOOKUP(K8;set;2;ONWAAR)& " APK Verlopen";VLOOKUP(K8;set;2;FALSE) & IF(F8<P8-5;"";" APK bijna Verlopen!"))

Er verschijnt een venster met dat in Compileerfout: Verwacht: instructie-einde

Wie weet de oplossing?

Start een macro-opname. Ga in de cel met de formule staan en druk op <F2> Stop de macro-opname. Je heb nu de juiste vertaling van de formule.

Pffff VenA,

Super en nooit geweten dat het zo simpel kon zijn.

Allemaal bedankt voor de reactie en VenA in het bijzonder voor zijn oplossing.

Groet Peter

Kun je het niet oplossen met formula local
als voorbeeld mijn formule local
letop alles moet met dubbele "" ""

ActiveCell.FormulaLocal = "=HYPERLINK(Factuur!$T$2 &"""" & Factuur!$G$4 &""_"" & Factuur!$A$10 &"".PDF"")"

@gober,
Het kan nog gekker zet in A1 een getal in B1 een teken waarmee Excel kan rekenen bv een + of een - en in C1 ook een getal.
Dan gaat dit ook goed
Code:
Sub VenA()
  [D1] = "=" & [A1] & [B1] & [C1]
End Sub
:d

Nb. .FormulaLocal zal ik nooit gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan