Formule in Excel omzetten in VBA-code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste Helpmij'ers,

Ik werk in een Excelbestand die gegevens zoekt vanuit een ander werkblad (hetzelfde bestand) en gebruik hiervoor de formule"
Code:
=ALS(B20<>"";VERT.ZOEKEN(B20;'Diensten en prodcuten'!$A$2:$D$100;2;ONWAAR);"")

NB De (B)20 staat voor de regel waar ik in muteer, maar kan ook heel goed regel 21 en verder zijn.

Nu doet deze prima zijn werk, echter wil ik graag, wanneer niet de juiste gegevens vermeld staan in werkblad "Diensten of Producten", dat ik deze handmatig kan invoeren in Werkblad "Factuur" (waar ik in werk). Het probleem is dan dat deze de formule wordt verwijderd uit Excel. Daarom is mijn bedoeling dat er een vba-code komt die kijkt in de actieve regel (ik gebruik meerdere regels)

Wanneer ik weet of de dienst of werkzaamheid voorkomt in dat werkblad "Diensten of Producten" zet ik in kolom 2 (B) een zoekwaarde. Wanneer ik weet dat de zoekwaarde niet voorkomt, vermeld ik niets in kolom 2 (B) maar zet de dienst of werkzaamheid handmatig in kolom 4(D).

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt.

Groeten, Robert

Zet in B20 de waarde die gezocht moet worden; zet in C20 de formule.

Ik snap niet helemaal wat je wilt, noch waarom het dan met VBA moet. Persoonlijk zou ik het Onwaar element in B20 niet leeglaten, maar melden dat je geen waarde hebt. Die kun je dan, gewaarschuwd man dat je dan bent, alsnog invullen. Dat moet namelijk toch. Dus wat doet D20 dan in dit verhaal nog? Of waarom verwijs je in je formule niet gelijk naar D20 in de Onwaar?

In kolom O verschijnt een sterretje als je in kolom D handmatig iets invult, de 2 macro knoppen kan je gebruiken om de formule terug te plaatsen , een voor het hele factuur blad, en een voor de actieve rij

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan