• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MasterCaster

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Onderstaande formule gebruik ik om tussen 2 ingevulde tijden te rekenen.

In kolom C: begintijd en in kolom H: eindtijd

Nu mag hij niets invullen als er een tijd ontbreekt in één van de cellen.

=+ALS(C2="";"";((H2+1-C2)-INTEGER(H2+1-C2))*1440)

Hoe voeg ik nu cel H2 in ?

Je formule is niet juist.
Vul als begin- en eindtijd maar eens in: 22:00 en 1:00
(dus van 10 uur 's avonds tot 1 uur 's nachts)
Daar kan jouw formule niet mee overweg.
Wel juist is bv:
=ALS(OF(C2="";H2="");"";H2+(H2<C2)-C2)
met de eigenschappen van de cel waarin deze formule staat, ingesteld op "Speciaal" --> u:mm
Wil je de uitkomst in minuten, dan vermenigvuldig je bovenstaande formule met 1440 en stel je de eigenschappen van de cel waarin de formule staat, in als "Standaard".

Laatst bewerkt:
Mijn formule zoals ik die gaf rekent het uit tussen 22:00 en 1:00 uur en geeft 180.

Vul ik het in zoals jij het aangeeft dan verschijnt er #waarde in de cel als ik deze *1440 doe. Celeigenschap op Standaard of Getal maakt niets uit ?

Ik hanteer toch jouw formule (zonder *1440 ), bedankt voor de oplossing.

Laatst bewerkt:
Mijn formule zoals ik die gaf rekent het uit tussen 22:00 en 1:00 uur en geeft 180. Vul ik het in zoals jij het aangeeft dan verschijnt er #waarde in de cel, celeigenschap op Standaard of Getal maakt niets uit ?
Het spijt me, maar dan heb je mijn formule(s) niet juist ingevoerd.
Jouw formule werkt in elk geval niet (goed).
Mastercaster zei:
Ik hanteer toch jouw formule (zonder *1440 ), bedankt voor de oplossing.
En als je aan die formule *1440 toevoegt (zonder bijkomende haakjes) en je stelt de cel in als "Standaard", dan heb je ook de oplossing in minuten, zoals ik hierboven al schreef.

Laatst bewerkt:
MasterCaster,
Markeer de vraag als "Opgelost" a.u.b.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan