• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunzeltje

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
Hallo,

Ik zoek een formule die het mogelijk maakt om waardes over te nemen uit cellen nadat er een artikel uit een listbox is geselecteerd.
Voorbeeld:
Blad 1 = gegevens blad
Kolom A Kolom B Kolom C
Artikel verp eenheid Prijs

Blad 2 = verbruik
In kolom A wordt uit een listbox een artikel geselecteerd
Als dit gedaan is wil ik dat excel de gegevens overneemt van de bij behorende cellen uit kolom en B en C.
Dus ik kies bijvoorbeeld het artikel van cel A 20 en worden de gegevens van B en C 20 overgenomen in de naast gelegen cellen.
dankzij de tip van Spaarie! bij deze een link naar het bestand

Laatst bewerkt:
Gunzeltje,

Als het geen huiswerk is kun je beter even een voorbeeldje plaatsen.

Nee het is geen huiswerk, ik probeerde het bestand aan toe te voegen maar dat lukte niet, ik weet niet of het alsnog kan doen?

Ik krijg het bestand er nog steeds niet bij, ik mail hem wel even naar huis, probeer ik het daarvandaan er bij te zetten.

Help!!!

Het bestand toevoegen lukt me niet, ik heb de vraag anders geformuleerd in de hoop dat jullie nu wel begrijpen wat ik bedoel....:D

Bedoel je zoiets?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LLKWMPOXGVW6.xlsx

Is gemaakt door de artikelenlijst als bereik in de gegevensvalidatie > lijst en de VERT.ZOEKEN functie.

Je kan eventueel voorwaardelijke opmaak gebruiken om #N/B niet zichtbaar te maken, dit laat Excel zien doordat er geen waarde in kolom A staat.

Laatst bewerkt:
Hoi spaarie,

Ziet er perfect uit!! dit is wat ik bedoel.
Ik zie alleen dat als ik in de eerste verbruiks regel buis 32 kies dan een aantal andere artikelen en dan weer buis 32 dat hij hem dan niet berekend.
Doe ik dan iets niet goed?
Hoe dan ook hier ben ik al super blij mee!! Thanks!

De formules in de 1e rij moeten absoluut gemaakt worden voor ze naar beneden doorgetrokken worden
Code:
=VERT.ZOEKEN(A3;Materialen![COLOR="red"]$[/COLOR]A[COLOR="red"]$[/COLOR]3:[COLOR="red"]$[/COLOR]H[COLOR="red"]$[/COLOR]28;2;0)
Succes

MY BAD!!! Iets te vlug, moest inderdaad absoluut gemaakt worden... sorry.

Heb het aangepast voor je en tevens een voorbeeld van de voorwaardelijke opmaak.

Bekijk bijlage 145463

Succes!

@Thankyou: Bedankt voor je input...

Goede morgen Spaarie, werkt perfect, ik heb alleen nog 1 vraag, de artikelen die nu op de lijst staan, zijn ze niet allemaal, ik moet de lijst nog aanvullen en zo.
Moet ik als ik klaar ben ergens een bereik aanpassen of waar moet ik de artikelen erbij zetten?
Alvast bedankt!!

Ja. Momenteel is de bron van de lijst op tabblad "verbruiksregels" Q3 tot Q28 ($Q$3:$Q$28). Als je je toevoegingen gedaan hebt op "materialen" zal je deze eerst moeten kopieren naar tabblad "verbruiksregels" in kolom Q (of een andere). Vervolgens moet je in tabblad "verbruiksregels" in cel A3 gaan staan. Klik vervolgens op gegevensvalidatie en dan je bron aanpassen.

De formules kan je met de vulgreep naar beneden slepen, let alleen op de voorwaardelijke opmaak. Deze zal wel gewijzigd worden.

Succes. Ik hoor het wel mocht het niet lukken...

Code:
 ($Q$3:$Q$28).

Of je geeft dit bereik een naam. (bv materialen)

Excel 2007 => formules => namen bepalen

Vervolgens koppel je deze naam aan je validatielijst.

Excel 2007 => gegevens => validatielijst

Toestaan => lijst

Bron => =materialen

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Dat kan ook..... maar volgens mij ging het om de lijst "materialen" uitbreiden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan