• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hestan

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2016
Hallo,

Ik heb in cel Z3 de volgende formule staan: =ALS(Y3="JA";5;(I3+K3+M3+O3+Q3+S3+U3+W3+X3)) d.w.z. dat als ik in Y3 het woord ja typt dan is de waarde in Z3 altijd 5.
Anders de cellen tussen haakjes optellen.

Ik krijg dan een waarde in Z3.
Dit herhaal ik wekelijks in z4, z5 enz......... Uiteindelijk komt de gehele kolom vol. Dit duurt wel 30 weken lang.

Tussen door wil ik wekelijks in Cel Z38 een gemiddelde zien van de ingevulde getallen. Maar als ik de eerder genoemde formule kopieer in de cellen komt daar een 0 te staan.
Deze tellen mee in het wekelijkse gemiddelde.

Welke formule gebruik ik om de 0 cellen niet mee te laten tellen? De formule die ik nu gebruik is :=GEMIDDELDE(Z3:Z37)

Ik zie graag uw antwoord tegemoet.

Vriendelijke groeten

Henny vdr Schilden
h.schilden@ziggo.nl
0651950035

Voorwaardelijke opmaak

Ik heb in cel w3 een voorwaardelijke opmaak gezet. Ik wil als ik in deze cel iets invul dat deze een kleur krijgt.

Voorbeeld: typ ik een 0 moet de cel rood zijn, typ ik een 1 dan moet de cel groen zijn.
Maar nu komt het, typ ik niets moet de cel gewoon wit blijven.

Nu is het zo dat als ik de formule in een lege cel kopieer dat deze dan een roze kleur krijgt.

Ik heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd maar weet niet of dit kan?

Wie kan en wil mij helpen.

Dank u wel alvast

Henny vdr Schilden
h.schilden@ziggo.nl

hestan,

zou je een excel-bijlage kunnen posten waarin de gebruikte formules en opmaak staan?

Henny,

als je onderaan deze topic kijkt kan je snel reageren, of je klikt eerst op "GA Geavanceerd".

Als je daar op klikt zie je meer opties boven je tekstvakstaan, waaronder de optie bijlagen. (naast de gele smiley)

Zo kan je je voorbeeldbestand toevoegen en daarna klik je het bestand aan en klik je op voer in.

Gr.

Sjon

Hallo,

Ik heb in excel een cel (G16) waar een 1 of niets wordt ingevuld.
In cel (L15) staat een begin aantal.
In cel L16 zet ik een formule Som=L15-G16
Dan wordt het cijfer dat ik in G16 zet er vanaf getrokken.
Kopieer ik de formule naar de cellen onder L15 staat steeds het zelfde getal.
Ik wil graag dat als ik in cel G16 niets invul dat de cellen onder L16 leeg blijven.

Ik hoor graag van u

plaats even een voorbeeldbestand, zodat we kunnen zien wat je voor probleem hebt.

Dit een oplossing?
Code:
=ALS(D3<>"";G2-D3;"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan