• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

franshj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
exel formule

ik wil in exel een formule waarmee je de actuele leeftijd kan zin in een adres lijst. ik heb hem in een boekje gevonden maar hij wil niet werken.

het is een adreslijst met geboorte datum in de cel ernaast wil ik de actuele leeftijd wat afhangt van de dag dat je kijkt. de formule is erg lang maar hij is ongeveer zo =als(datum(jaar(vandaag();maand(d6);dag(d6))<vadaag();jaar(vandaag()-jaar(d6);)

Laatst bewerkt:
zou je het iets nader willen omschrijven...

van wat wil je de actuele leeftijd?
zou je de formule die je gevonden hebt eens willen plaatsen....

Leeftijdberekening

Beste Franshj,

Volgens mij kan dat probleem met een kortere formule opgelost worden.

Voorbeeld:

Zet in cel A1 je geboortedatum
Zet in cel B1 de formule '=VANDAAG()'
Zet in cel C1 de formule '=DAGEN360(A1;B1;WAAR)/360'

In cel C1 verschijnt nu de actuele leeftijd!

Vergeet niet de cellen A1 en B1 in 'Celeigenschappen' op format 'datum' te zetten en cel C1 op format 'getal' met eventueel 1 of 2 decimalen achter de komma!

Succes!

:D

Laatst bewerkt:
Nog een kleine tip. Er is een sectie voor excel problemen (en oplossingen) onder software/microsoft office/excel.

Dan heb je altijd meer kans dat ze het antwoord weten.

Geplaatst door HerrieM
Nog een kleine tip. Er is een sectie voor excel problemen (en oplossingen) onder software/microsoft office/excel.

Dan heb je altijd meer kans dat ze het antwoord weten.

De vraag is verplaatst van overige software naar excel

In cel A1 de datum persoon

formule =DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"Y")

mvg Imod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan