• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bisqy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2011
Ik probeer een Excel toepassing te maken waarbij op een werkblad gegevens kunnen worden ingevoerd die moeten worden opgenomen op de eerste vrije regel van een werkblad met data. Ik probeer dit door op het datablad een lijst op te nemen, hieraan een formulier te koppelen en dit te vullen met de gegevens van het mutatie blad. Helaas krijg ik dan een melding dat op een formulier geen formules kunnen worden opgenomen.
Wie heeft er een idee hoe ik dat kan oplossen????

Als jij een voorbeeldbestand plaatst dat een weergave is van de huidige situatie kunnen wij een poging doen om jou verder te helpen.

Hierbij een werkversie van het bestand waar ik mee bezig ben.
De bedoeling is dat de gegevens van de invulbladen worden opgenomen op de eerste vrije regel van de databestanden. ( Dus Kas, Bank, Inkopen en Verkopen op het blad data; Debiteuren en Crediteuren op het blad relaties.)
Ik dacht dit te doen door op de databladen een lijst op te nemen en hier en formulier aan te hangen waarop ik de gegevens van het invulblad kon overnemen. Ik krijg echter een melding dat ik op een formulier geen formule kan invoeren.

Is dit te omzeilen of is er een andere slimme oplossing?
( ongetwijfeld, want als ik zo de vragen en antwoorden bekijk op dit forum, dan ben ik wel een heel erge beginneling....Meestal begrijp ik de vraag al niet eens, laat staan dat ik iets kan volgen van de antwoorden. )

Bijlagen

als ik zo de vragen en antwoorden bekijk op dit forum, dan ben ik wel een heel erge beginneling....Meestal begrijp ik de vraag al niet eens, laat staan dat ik iets kan volgen van de antwoorden. )
Als dat zo is dan begrijp ik niet dat je met zoiets uitgebreids begint als het bestand dat je hier plaatst. Als je Excel wil leren, kun je best beginnen met eenvoudige zaken en niet te veel tegelijk. Het is maar een advies...

Formules en formulieren

Beste Zapatr

Ik ben niet helemaal nieuw met Excel, wat ik bedoelde is dat ik met de standaard menu opties al aardig uit de voeten kan maar dat ik geen enkele ervaring noch kennis heb van Visual Basic....
Evengoed blijf ik van harte openstaan voor opbouwende kritieken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan