• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in gegevensvalidatie werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo allemaal!

Voor een opdracht ben ik bezig om een invoerscherm te maken. Hierbij wil ik kunnen selecteren welke voertuigen er gebruikt worden en hoeveel er per soort voertuig gebruikt moeten worden. In het bestand in cel F4 kan het soort voertuig aangegeven worden. Vervolgens komt er netjes in cel H4 en J4 te staan hoeveel voertuigen er hier van zijn (beide cellen door verschillende formules).

Nu is het de bedoeling dat ik in een cel kan aangeven d.m.v. gegevenvalidatie hoeveel voertuigen er gebruikt gaan worden. Wanneer bijvoorbeeld in cel F4 voertuig A aangeklikt wordt dan moet ik eigenlijk in de cel ernaast kunnen aangeven of ik van het soort voertuig A er 1 of 2 wil gebruiken. Bij voertuig B moet ik kunnen aangeven of ik er 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 of 11 wil gebruiken. Dit moet eigenlijk geselecteerd kunnen worden zoals dat bij gegevensvalidatie kan.

Nu heb ik de formule van H4 in gegevensvalidatie gezet in H6 en de formule van J4 in gegevensvalidatie in J6. Helaas komt er geen keuzelijst wanneer ik een van deze cellen selecteer. Waarschijnlijk moet de formule die in de gegevensvalidatie staat veranderd worden, maar ik heb geen idee hoe deze formule moet worden. Iemand die kan helpen?

Bijlagen

Ja dat zocht ik! Super! Bedankt Cobbe!

Is het volgens misschien ook mogelijk?
Ik heb bijvoorbeeld voertuig E geselecteerd en ik geef aan dat ik er 10 van gebruik. Vervolgens bedenk ik me en wil ik toch voertuig A gebruiken. Wanneer ik dit nu doe blijft die 10 staan. Is het mogelijk dat er dan direct een melding komt dat dit niet kan of dat het getal 10 meteen verwijderd wordt, want voertuig A zijn er maar 2 van. Het liefst heb ik dat het getal gewoon verwijderd wordt.

Laatst bewerkt:
Als een event-trigger niet stoort lukt dat wel:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$F$4" Then
   Range("G4") = 1
End If
End Sub

Als je effectief het getal weg wil wijzig dan die 1 in ""

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja hij werkt! Top! Bedankt Cobbe!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug