• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in J2

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr0007

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
kan iemand helpen, ik heb een formule gemaakt , als K2 kleiner is dan I2 , dan 0 , / als K2 groter is dan I2 , dan K2 , ik doe iets niet goed ik kom er niet goed uit
de formule in J2 zou dus nu 0 moeten aangeven

MVG mr0007

Bijlagen

Zet de opmaak van F2:I2 eens op standaard en zie hoe groot het getal in I2 is.

als ik de getallen van elkaar af haal kom ik op 21 uit, ik ga de eerste formule doortrekken, met een nieuwe vraag stelling, ik denk dat dat beter is, ik kom zo ook niet uit

MVG mr0007

Je hoeft geen nieuwe vraag te stellen.
De cel in I2 = geen 28, maar 43401.

Je kan de opmaak wel veranderen, maar dat veranderd wat er in een cel staat niet.

het is niet omdat u er een 28 en 4 ziet staan dat het er ook werkelijk staat.
28 oktober is kleiner dan 4 november als ze in hetzelfde jaar vallen. En jij zoekt de grootste en je hebt het gevonden.

ik weet niet of het kan , eigenlijk wilde ik dit kunnen doen op een of andere manier, als datum J2 kleiner is dan datum I2 dan datum J2 wordt getal 0 of datum wordt niet getoond, maar als J2 groter is dan I2 dan de datum J2
ik probeerde zelf dat te bereiken door een formule er tussen te plaatsen

Bijlagen

Dit bedoel je?
Code:
=ALS(DAG(J2)<DAG(I2);0;J2)
Of:
Code:
=(DAG(I2)<DAG(J2))*J2

emields ik snap nu wel wat er bedoeld word met de grotere getallen , ik heb de formule er nu uit gehaald, in TEST 2.xlsx , het is nu veranderd, kan iemand hier iets mee

als datum J2 kleiner is dan datum I2 dan datum J2 wordt getal 0 of datum wordt niet getoond, maar als J2 groter is dan I2 dan de datum J2

en je wil de uitslag in j2? dat zal nooit lukken, om de eenvoudige reden dat een cel niet zijn eigen kan controleren.

Laatst bewerkt:
zal waarschijnlijk

Code:
=ALS(DAG(I2+7)>DAG(I2);0;DAG(I2+7))

moeten zijn

Dat kan, maar als de opmaak van J2 ook op "d" staat niet.

opgelost:
verschillende testen gedaan weer naar het eerste bestand gegaan TEST 1
deze formule =DATUM($AT$1;1;4)+7*AC1-WEEKDAG(DATUM($AT$1;1;4);2)-0 doorgetrokken
in J2 deze formule er in =ALS(DAG(I2)>DAG(K2);0;DAG(I2+7))
+7 er uitgehaald zoals je ziet en hij doet
dank je wel allemaal

MVG mr0007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan