• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in pivot tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas1982

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Bekijk bijlage Test.xlsx

Goedemorgen allemaal,
Mijn vraag betreft het onderwerp pivottabellen en of ik er een formule in kan krijgen. Via berekend veld lukt het me niet.....wat niet wilt zeggen dat het dan niet via die manier kan:)
In de bijlage zie je een gesimuleerd voorbeeldje, ik heb met een formule ernaast de productiviteit berekend. Echter, als het even kan, zou ik dat graag in de pivot tabel zelf doen.
De verschillende letters staan voor de verschillende soorten uren die je kan schrijven, sommige tellen als productief en anderen niet.
Zoals de data is opgezet, zo is die in mijn daadwerkelijke datadumps ook, kan ik dan in de pivottabel de productiviteit formule erin krijgen en zo ja hoe?

Bedankt vast

Bas

Bekijk bijlage Test.xlsx
Intussen ben ik iets verder gekomen maar niet genoeg. nu komt er dus productiviteit uit per team.
Echter als ik een specifiek team selecteer dan blijven de namen van mensen uit andere teams staan en zie je een #NB#.....
Ook productiviteit in % weergeven lukt me niet..

Goedemorgen,
Zou iemand mij nog kunnen helpen of gaat wat ik wil niet via een pivot tabel? het test bestandje uit mijn vorige bericht is nog steeds hoever ik nu ben

zie bestandje, middels twee calculated items ipv fields

Vaak is het makkelijker om eea al in jouw tabel op te lossen.

Bijlagen

Hoi Erik,
Zie ik het goed dat je de filter 'team' eruit hebt gehaald? Met die filter was wat ik vroeg niet mogelijk?
Als dat zo is dan kan ik hier verder mee en dank voor de reactie dan.

ik heb het bestandje gebruikt uit post#1, daar stond geen team in...
overigens geen problem, zal ook met werken

Je moet wel wat spelen met totalen en "Eigen" totalen;)

Laatst bewerkt:
ow ja de teams stonden in het tweede bestandje erbij....had ik even moeten deleten in post 1.
Het probleem is als ik die teams in de filter zet en een team kies dan blijven vervolgens alles personen van alle teams staan maar dan zonder ingevulde formule en krijg je voor al de 'niet geselecteerde 'teams een #NB#.

Ik heb al enkele malen andere dingen geprobeerd, zou je voor mij nog eens een poging kunnen doen met het bestandje in mijn tweede post? Wellicht zie jedan wat ik bedoel.

een #NB? of een #DELEN/0 ?

als je de formule aanpast bijv:
Code:
 = als('Totaal uren' =0;0;(P+Q+Training)/'Totaal uren')
Dan is die laatste melding weg

ah de #NB# meldingen zijn weg! Maar de namen zijn nog steeds zichtbaar.
Als je een team kiest zie je nu nog steeds de namen va nde leden van de andere teams.
Als ik de pivot maak zonder 'berekende items' dan verdwijnen de leden van de niet gekozen teams en zijn alleen de namen van de gekozen teams zichtbaar.
Is er een manier om alleen de namen van het gekozen team zichtbaar te krijgen?

yep, zet een filter (value filter) op Naam (rechtermuisklik) en dan som van uren, groter dan 0

sorteren....crap.... totaal niet bij stil gestaan!
Maar bedankt voor de hulp, deze manier van werken gaat mij echt veel tijd schelen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan