• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in rij & kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bvd1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2016
Goedemorgen,

Hopelijk een makkelijk probleem :)

Ik stel momenteel een excelbestand op met een winst en verlies rekening voor 2015 (Jan-Dec) en voor 2016. Ik heb voor elke maand een download gemaakt van de W&V en deze in verschillende tabbladen toegevoegd. Ik wil nu 1 tabblad aanmaken voor 2015 & 2016. Hiervoor heb ik spreadsheet "Overview" aangemaakt. In rij A de verschillende W&V rekeningen staan en in de kolommen de maanden. Ik heb hiervoor met Vlookup`s de gegevens uit de verschillende maanden toegevoegd in het overzicht.

Nu het volgende probleem:
De omzet bestaat bijv. uit drie verschillende W&V rekeningen. Om de omzet weer te geven heb ik een som-formule gebruikt (bijv. in rij 5). Alleen als ik de gegevens met een Vlookup (kolom B) invoer en doortrek, overschrijft de vlookup-formule de som-formule. Is het mogelijk de som-formule vast te zetten dat deze niet overschreven wordt door de vlookup-formule?

*momenteel heb ik de rijen met formule een andere kleur gegeven hier een filter opgezet. Zodra ik de vlookup invul filter ik alle gekleurde rijen uit, zodat de vlookup alle in de blanco velden ingevoerd wordt. Kan dit makkelijker?

Alvast bedankt!

Veel tekst en geen voorbeeld bestand daar zal je weinig reactie op krijgen, het visuele is hier ook nodig om er aan uit te kunnen

Zie vorige reactie over een voorbeeldbedstand, maar je zou de formule kunnen maken dat ie wanneer Vlookup geen waarde meer geeft, en de vlookup van de cel erboven wel, dan de som neemt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan