• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in sommen.als gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TMCrimeZ

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
Hi,

Ik heb een bereik met datum's waarvan ik het weeknummer wil valideren, hoe kan ik zeggen dat sommen.als niet de waarde in een bereik moet pakken, maar een formule erop los moet laten?

Onderstaand dikgedrukt werkt bijvoorbeeld niet, hoe zou de notatie moeten zijn?

=sommen.als(optelbereik;iso.weeknummer(A:A);weeknummer;crit2;crit3, etc)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Graag een representatief voorbeeldbestandje met de vraag mee posten.

Na de vraag een paar keer te hebben gelezen moet ik zeggen dat het mij nog niet erg duidelijk is geworden wat je nu wilt!
Wat wil je nu precies optellen? Wat zijn de criteria?

Staat er nu bij, hoop dat het duidelijk is.
De laatste criteria met het weeknummer op basis van datum lukt niet. Ik zou natuurlijk een extra kolom met het weeknummer kunnen maken, maar dat wil ik voorkomen.

Zo:
Code:
=SOMMEN.ALS(D:D;B:B;I2;C:C;I4;A:A;WEEKNUMMER(VANDAAG();21))

Die VANDAAG() kan je uiteraard eventueel vervangen door een andere datum.

Verreweg het eenvoudigst als je een kolommetje toevoegt. Tevens een alternatief getoond met een draaitabel en slicers.

Bijlagen

@Edmoor,
In kolom A staan enkel datums dus daar werkt de door jou voorgestelde formule niet!

@jkpieterse,
Dat dacht ik dus ook maar helemaal onmogelijk is het niet!

@TMCrimeZ,
Een criteria met slechts een weeknummer op datum is niet valide, je zult ook een jaartal moeten geven.
In onderstaand voorbeeld heb ik een extra criteria toegevoegd voor het jaartal

Bijlagen

Wat een formule haha, wel gaaf dat het je lukt Gijsbert!!

Echt bedankt, hier kan ik mee verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan