• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in tabel kolomkoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaagie

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
7
Hallo,

ik heb in Excel 2007 een tabel gedefinieerd (opmaken als tabel). De kolomkoppen bevatten onder andere jaren. Nu wil ik graag een formule in de kolomkoppen zetten, maar dit lijkt niet mogelijk. Weten jullie wellicht of hier wel een mogelijkheid voor bestaat?

ALvast bedankt voor een reactie!

Anton
 
Beste Gaagie ;)

Welkom op dit forum.

Heb je soms een voorbeeldbestandje zodat we je beter van dienst kunnen zijn, zonder gevoelige informatie.
Leg in dit bestandje je probleem eens voor en wat je wilt bereiken.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Danny,

dank je voor het welkom. Bijgesloten is een voorbeeld bestand.
 

Bijlagen

  • Formule in tabelkolomkoppen VOORBEELD.xls
    21,5 KB · Weergaven: 25
Beste Gaagie ;)

Je hebt deze opgemaakt in tabelstijl licht11 en daarom kan je achteraf geen formules meer in de tabel plaatsen.

Maak de rooster opnieuw en kleur hem handmatig zou ik zeggen.

Of eerst de formules plaatsen voor de jaren en dan opmaken.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Danny,

betekent dit, dat het opmaken van tabel het niet mogelijk maakt formules erin te zetten? Het handmatig inkleuren kost uiteraard veel meer tijd dan simpel een tabelstijl kiezen...

Als er geen andere mogelijkheid is, dan jammer maar helaas :confused:

Beste Gaagie ;)

Je hebt deze opgemaakt in tabelstijl licht11 en daarom kan je achteraf geen formules meer in de tabel plaatsen.

Maak de rooster opnieuw en kleur hem handmatig zou ik zeggen.

Of eerst de formules plaatsen voor de jaren en dan opmaken.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Gaagie ;)

Danny,
Het handmatig inkleuren kost uiteraard veel meer tijd dan simpel een tabelstijl kiezen...

Hetgeen nu gekleurd is in de tabel kost bij minder dan 30 sec om dit klaar te spelen.

Selecteer B4:G4 en kleur dit groen.
Selecteer B:G17 en bij celeigenschappen ga je naar RAND kies een kleur en dikte van lijn klik op de omtreklijnen en op de horizontale lijnen.

Dat zou het moeten zijn.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hetgeen nu gekleurd is in de tabel kost bij minder dan 30 sec om dit klaar te spelen.

Selecteer B4:G4 en kleur dit groen.
Selecteer B:G17 en bij celeigenschappen ga je naar RAND kies een kleur en dikte van lijn klik op de omtreklijnen en op de horizontale lijnen.

Dat zou het moeten zijn.

Het kost inderdaad niet heel veel tijd, maar aangezien ik met de voorbereidingen bezig ben om diverse (lees: tientallen) excel dashboards te maken waarbij de tabellen zo nu en dan kunnen verschillen, is het een stuk eenvoudiger om een tabelstijl te kiezen.

Maar goed, als het niet kan dan ga ik zelf met het kleurpotlood aan de slag :D

Dank je wel voor je reactie!
 
Beste Gaagie ;)

Zoals je gezien hebt bij het opmaken van de tabel krijg je een waarschuwingsvenster die bevestigt dat de formules in de kolomkoppen worden omgezet in tekst.

Zie foto.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • kolomkoppen.jpg
    kolomkoppen.jpg
    17,6 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan