JoostHuizing
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 aug 2011
Goedemiddag,
Misschien een wat cryptische omschrijving van de titel
Maar ik zit met het volgende. Ik ben bezig met een opstellen van een werkplanning en ik heb daarbij meerdere tabbladen waarbinnen bepaalde informatie gebruikt wordt. Ik heb de verschillende werkzaamheden gegroepeerd in aparte tabellen en heb de code nu zo ingericht dat hij a.d.h.v. de groep werkzaamheden, de waarde uit kolom A van tabblad 1 kopieert naar de juiste groep werkzaamheden op een ander tabblad. Nu komt het voor dat op het andere tabblad, bijvoorbeeld tabblad 2, er in de kolommen B t/m Q formules zijn opgenomen. Deze formules wil ik dan in het liefst dezelfde actie in de nieuwe regel achter de gekopieerde waarde in kolom A plaatsen. Hoe zou ik dat kunnen doen?
Dus:
- Ik vul een waarde in op tabblad 1 in kolom A;
- via VBA wordt in tabblad 2 een nieuwe regel aangemaakt;
- naar deze nieuwe regel wordt in kolom A de waarde uit tabblad 1, kolom A gekopieerd;
- ik wil dan in de nieuwe regel van tabblad 2 in de kolommen B t/m Q de formules kopiëren uit de regel boven deze nieuwe regel.
Dit laatste punt lukt mij niet. Is dat op te nemen in dezelfde code of moet dat wellicht in verschillende code's uitgesplitst worden? Hoe het gebeurt, maakt me niet zoveel uit
Kunnen jullie mij helpen? Is mijn probleem een beetje duidelijk? Voorbeeldbestand is bijgevoegd.
Groeten,
Joost
Bekijk bijlage Test.xlsm
Misschien een wat cryptische omschrijving van de titel

Dus:
- Ik vul een waarde in op tabblad 1 in kolom A;
- via VBA wordt in tabblad 2 een nieuwe regel aangemaakt;
- naar deze nieuwe regel wordt in kolom A de waarde uit tabblad 1, kolom A gekopieerd;
- ik wil dan in de nieuwe regel van tabblad 2 in de kolommen B t/m Q de formules kopiëren uit de regel boven deze nieuwe regel.
Dit laatste punt lukt mij niet. Is dat op te nemen in dezelfde code of moet dat wellicht in verschillende code's uitgesplitst worden? Hoe het gebeurt, maakt me niet zoveel uit

Kunnen jullie mij helpen? Is mijn probleem een beetje duidelijk? Voorbeeldbestand is bijgevoegd.
Groeten,
Joost
Bekijk bijlage Test.xlsm