formule in VB of excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcusG

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2010
Hallo allemaal, ik heb een probleempje in excel en denk dat daar VB voor nodig is.
Dit is mijn probleem:
1. In cel A1 zet ik "3/02/2011", een datum dus.
2. In cel A2 zet ik de formule "=ALS(vandaag()>A1;vandaag();" ")". Voor cel A3 en volgende (tot....) sleep ik gewoon met het "+"teken cel A2 naar beneden. Zo wordt er netjes iedere dag opnieuw de juiste datum ingevuld als die dag er is. Dat werkt perfect (tot ....). In de formule telt de "1" van "A1" dus gewoon op.
3. Nu wil ik op blad 2 in cel "B2" een waarde krijgen uit blad 1, cel C4. Dat werkt ook prima met de formule "=ALS(vandaag()=A2;Blad1!C4;" ")". Ook dat werkt perfect, maar dat is niet meer eenvoudig te kopiëren voor de verdere cellen in kolom B.
Als ik op cel B2 klik en velvolgens naar beneden schuif om de formule naar alle cellen in kolom B te kopiëren, dan veranderd niet enkel de waarde bij "A" (A3, A4, A5, A6,..) maar ook de waarde bij "C" (C5, C6, C7, C8,..) en dat mag niet. De formule moet namelijk op iedere nieuwe dag dezelfde cel (in dit geval cel C4) in Blad1 raadplegen en met de huidige formule neemt deze iedere dag een andere cel (C5, C6, C7, C8,..).

Is daar een oplossing voor in excel of wordt dat iets voor VB? Kan iemand mij op weg helpen, dank U.
Grts, Marcus

Laatst bewerkt:
dus als ik je vraag goed begrijp wil je alleen dat C4 hetzelfde blijft? ook al sleep je het naar beneden.

gebruik maken van $ tekens, dan blijven de waarde van die cellen hetzelfde.

dus met jou formule: "=ALS(vandaag()=A2;Blad1!$C$4;" ")"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan