• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdekoning

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Hallo,
ik heb de volgende formule toegepast in de de bijlage =INDEX($I$1:$AC$1;1;VERGELIJKEN(KLEINSTE(I2:AC2;1);I2:AC2;0))
Weet iemand hoe ik dit er uit ziet in een VBA formule? voor de eerste 50 cellen naar beneden.
Ik heb zelf geen idee.

Bedankt alvast

Bijlagen

Deze bijvoorbeeld?
Code:
Range("E2").Formula = "=INDEX(R1C9:R1C29,1,MATCH(SMALL(RC[4]:RC[24],1),RC[4]:RC[24],0))"
Range("E2").Copy ([E3:E52])

Mvg

René

Laatst bewerkt:
Iets andere formule,
Code:
Sub tst()
Range("E2:E51").FormulaR1C1 = "=IF(RC[4]="""","""",LOOKUP(MIN(RC[4],RC[5]),RC[4]:RC[5],R1C9:R1C10))"
Range("G2:G51").FormulaR1C1 = "=IF(RC[3]="""","""",LOOKUP(MAX(RC[2],RC[3]),RC[2]:RC[3],R1C9:R1C10))"
End Sub

Nog beter.

De eventuele foutmelding voorkomen en een kortere formule.
Mooie oplossing

Mvg
René

je kunt beide oplossingen nog altijd combineren:)
Code:
Sub combi()
Range("E2:E51").FormulaR1C1 = "=IF(RC[4]="""","""",INDEX(R1C9:R1C29,1,MATCH(SMALL(RC[4]:RC[24],1),RC[4]:RC[24],0)))"
Range("G2:G51").FormulaR1C1 = "=IF(RC[3]="""","""",INDEX(R1C10:R1C29,1,MATCH(SMALL(RC[2]:RC[22],1),RC[2]:RC[22],0)))"
End Sub
Mvg,
René

Hartelijk dank voor de oplossing.
Het werkt!
Het gaat over duizenden cellen..... scheelt een hoop werk!
Bedankt!

Ik ben er al uit waarom de #N/B.
De functie =Zoeken moet een oplopende waarde hebben { -1;0;1;3 enz. } :(
Maar met je laatste kan @pdekoning wel mee uit de voeten. :D

Als het naar tevredenheid werkt dan de vraag nog even op opgelost zetten aub.

mvg,
René

Hallo,
toch nog een vraag.
Is er ook nog een mogelijkheid om het werkend te krijgen wanneer er cellen gekopieerd en geplakt worden worden uit een ander blad in kolommen I en J?
Bij handmatig invoeren gaat het prima.
Wanneer er cellen gekopieerd en geplakt worden uit een ander blad lukt het niet meer.
Heeft u nog een idee?

Groeten Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan