• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agent

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Dag mensen,

Ik heb deze formule staan bij voorwaardelijke opmaak :
=ALS(OF(G2="tekst 1";G2="tekst 2"))

Als deze waarde waar is dan moet de cel groen kleuren.
Dit lukt dus niet. Iemand een idee?

En als je met een Nederlands Excel werkt is de OR natuurlijk OF

Ron

Ron uw formule werkt niet. Hij geeft een foutmelding.
Voorwaardelijke opmaak - formule :
=of(g2="tekst";g2="test2")

Als deze waarden waar zijn kleur cel groen

Laatst bewerkt:
Kijk eens in Cel H2 van het bijgevoegde voorbeeld. Varieer cell G2 om de werking te zien.

En voor een Nederlandse excel moet OR natuurlijk OF zijn

Ron

Bijlagen

Kijk eens in Cel H2 van het bijgevoegde voorbeeld. Varieer cell G2 om de werking te zien.

En voor een Nederlandse excel moet OR natuurlijk OF zijn

Ron
=OF($G$2:$G$65536="test";$G$2:$G$65536="test")
zet hij heel mijn kolom in het groen? Ook al is de cel leeg.
De rest van mijn voorwaarden voert hij ook niet meer uit.

Laatst bewerkt:
Zip die xls eens en plaats hem eens hier. Dan kunnen we zien wat er nou eigenlijk gebeurd.

Ron

Helaas, ik kan geen .rar files lezen. Kan je hem in een .zip stoppen?

Ron

OK, ik heb het spreadsheet open. Maar in welke Cell probeer je een voorwaardelijke opmaak te maken en met welke teksten moet welke cell groen kleuren?

Ron

OK, ik heb het spreadsheet open. Maar in welke Cell probeer je een voorwaardelijke opmaak te maken en met welke teksten moet welke cell groen kleuren?

Ron

In de kolom Status zie je dat de kolom helemaal groen staat. Het is enkel bij het selecteren van een bepaald item in de lijst dat deze cel mag groen staan.
Selecteer een cel in de kolom status en ga naar voorwaardelijke opmaak. Dan kun je zien wat er verkeerd loopt

De kolom status is niet groen bij mij. Ik heb in Cel G4 een werkende voorwaardelijke opmaak gezet

Ron

Bijlagen

Zie G2.
In jouw formules hoeft er maar 1 cell op de hele kolom te zijn waar een voorwaarde waar is en dan zijn alle OR's waar. Ik heb de formule een stukje doorgetrokken naar beneden; de rest mag je zelf doen

Ron

Bijlagen

Beste Agent,

Ga je echt 65536 regels gebruiken?
Persoonlijk zou ik dit niet doen. Het maakt het geheel onnodig traag.
Tevens zag ik de validatie in kolom H fout staan. Zo kan je daar nooit een datum invullen;)

Zie G2.
In jouw formules hoeft er maar 1 cell op de hele kolom te zijn waar een voorwaarde waar is en dan zijn alle OR's waar. Ik heb de formule een stukje doorgetrokken naar beneden; de rest mag je zelf doen

Ron

bedankt voor de moeite Ron. Werkt perfect nu !

Beste Agent,

Ga je echt 65536 regels gebruiken?
Persoonlijk zou ik dit niet doen. Het maakt het geheel onnodig traag.
Tevens zag ik de validatie in kolom H fout staan. Zo kan je daar nooit een datum invullen;)

Inderdaad bedankt voor de opmerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan