• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron0113

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2016
Berichten
15
In de boekhouding van me vrouw wil ik graag een formule plaatsen in de cel die als voorwaardelijke opmaak moet functioneren.
Het gaat om het volgende :
In cel B1 staat de datum
In cel D1 staat een categorie
En in F1 en H1 staat een bedrag.

Nu zou ik graag willen hebben als in D1 komt te staan "Kruispost-in" en in F1 het bedrag groter is dan 1 of dat in H1 het bedrag groter is dan 1 maar kleiner is dan 75 dat hij de cel B1 een kleur geeft en de tekst vet gedrukt worden.

Zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
 
Die voorwaarden kun je op diverse manieren lezen, al naar gelang waar je de haakjes zet.
Ik heb er van gemaakt dat D1 altijd gelijk moet zijn aan "Kruispost-in" en tevens: hetzij F1>1, hetzij 1<H1<75.
Je kunt ook lezen: hetzij (D1 = "Kruispost-in" en F1 > 1), hetzij 1<H1<75.

Code:
=EN(D1="Kruispost-in";OF(F1>1;EN(H1>1;H1<75)))
 

Bijlagen

  • Formule in voorwaardelijke opmaak.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 26
Is niet exact wat ik bedoelde. Ik bedoelde eigenlijk dat een bedrag in F1 of H1 komt te staan maar in F1 het bedrag groter dan 1 is en in H1 moet het dan zijn groter dan 1 maar kleiner dan 75
 
Je kan natuurlijk ook zelf een bestandje plaatsen of de suggestie van MarcelBeug een beetje aanpassen.
 
Code:
=EN(D1:D20="Kruispost-in";OF(F1:F20>1;EN(H1:H20>1;H1:H20<75)))
=EN(D1="Kruispost-in";OF(F1>1;EN(H1>1;H1<75)))

Je hebt de formule van Marcel toch iets gewijzigd
 
De hele kolom definieer je niet in de formule maar in het bereik
 

Bijlagen

  • Formule in voorwaardelijke opmaak -2.xlsx
    796,8 KB · Weergaven: 26
Zo te zien zijn jullie er uit? Ik was even wat verjaardagen aan het vieren... :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan