• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule indirect lukt mij niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Beste helpers,

OP tabblad 'output' zou ik graag de waarde uit tabblad '1' B5 hebben, in C5 die van tabblad '2'. Nu ben ik met de formule indirect en fout.als aan de gang gegaan, maar het lukt me niet. Ik krijg de verwijzing niet goed. Dit is maar een voorbeeld voor een veel groter bestand, maar als iemand hier het antwoord weet, kom ik wel weer verder.

Alvast bedankt.

Groet Bas.

Bijlagen

Code:
=index(verschuiving(indirect(b$4&"!$a$5:$a$10");0;b$4);vergelijken($a5;indirect(b$4&"!$a$5:$a$10");0))
Ik ga er vanuit dat je in blad 3, cel D5 wil.

Laatst bewerkt:
Alsook.
Code:
=INDEX(INDIRECT(B$4&"!A5:B10");VERGELIJKEN($A5;INDIRECT(B$4&"!A5:A10");0);2)

Als de gegevens altijd zo staan als nu het geval is kan het nog wel eenvoudiger.

De gegevens staan altijd op dezelfde plek, maar telkens op een ander tabblad. Ik heb de code ingevoerd maar krijg #NB. Ik puzzel nog even door:)

Je namen van je tabbladen zijn vast geen 1,2,3,4,5,6 enz.
Dit zal dan beter moeten werken.
Code:
=INDEX(INDIRECT("'"&B$4&"'!A5:B10");RIJ(A1);2)

Harry, dat zijn ze wel, nl de weken in een jaar.

Ik ben eruit dankzij jullie voorbeelden. Het kon idd nog eenvoudiger. Ik heb nu dit gebruikt:=INDIRECT(D$2&"!C46")

Bedankt voor de hulp.

Komt helemaal niet overeen met het bestand (formule kan je ook niet naar onderen doorvoeren), maar succes ermee.

Harry, misschien iets te kort door de bocht van mij. Maar idd op deze manier kan je het niet doorvoeren. Daar was ik achter gekomen. Hoe zou ik dat dan nog voor elkaar kunnen krijgen?

Misschien door het juiste voorbeeldbestand te plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan