• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule invoegen in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik maak gebruik van Excel 2003. Hoe werkt het hier?

Boerman

Ik ben al een stapje verder, maar ik kom er niet uit bij de eerdere file.

Hoe kan ik de formule opbouwen zodat het marge % wordt berekend. M.a.w. ik zou het marge bedrag willen delen door de omzet, maar hoe krijg ik dit voor elkaar bij berkend veld invoegen?:shocked:

Boerman

Ik heb je bestand even als een 2003 bestand opgeslagen en aangepast. Hier kun je hem vandaan plukken. Waar je rekening mee moet houden is dat een berekend veld, en een berekend item 2 verschillende dingen zijn. Wat jij wilt is een berekend item.

De foutweergave heb ik er overigens ook nog niet uitgekregen, maar daar zal ook wel een foefje voor zijn die ik zo ook niet weet.

Abaas bedankt, het wordt nu correct berekend. Ik had de vergissing gemaakt dat ik berekend veld hanteerde i.p.v. berekend item.

Om de foutmelding op te lossen heb ik de onderstaande formule gebruikt
=ALS(Marge=0;0;Marge/Omzet):d

Boerman

Iets te voorbarig.:(

Ik blijf nu met het probleem zitten dat in de totaal kolom de berekening niet wordt uitgevoerd, terwijl er wel bedragen worden vermeld. Wanneer ik uitga van de formule die ik heb gemaakt, wordt in de totaal kolom de percentage bij elkaar opgeteld i.p.v. dat er een berekening plaatsvindt.

Hoe kan ik bereiken dat de totaal kolom ook de formule wordt gehanteerd en dus een juist percentage wordt weergegeven?

Boerman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan