• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule kleur cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

svengorgon

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2012
Hallo,

ik ben al enkele dagen aan het zoeken naar een fomule in excel die het volgende doet,

ik voer gegevens in in kolom D en F

als gegevens in cel D2 en cel F2 gelijk zijn kleuren de cellen groen , als ze niet gelijk zijn rood en als 1 van beide niet ingevuld is oranje

dit alles voor een bereik van D2-D100 en F2-F100

Ik denk dat dit een heel moeilijke is.....dus laat jullie eens gaan

Bedankt
Sven

Dag sven

Ik wil me wel eens laten gaan, maar wel alleen met een voorbeeld bestand in bijlage .

Sven,

Zie bijlage.
Ga in 1 van de gekleurde cellen staan en klik bij voorwaardelijk opmaak op regels beheren. U zult de regels zien welke gebruikt zijn.

Voor het kopieren naar cel D100 en F100 > selecteer de cel met de opmaak > kopieren > selecteer alle cellen waar de je deze opmaak wilt > plakken speciaal > waarde.

P.S. zoals JeanPaul28 al aangeeft, graag volgende keer een voorbeeldje erbij, nu moeten de helpers zelf een bestandje maken op basis van jouw vraag en dit kan fouten veroorzaken

Succes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sorry , dit wist ik niet , zal het in het vervolg zo doen

Wat je hebt doorgestuurd is al heel goed , enkel als er niet ingevuld is moet de cel wit blijven , en als 1 beide cellen niets ingevuld is moeten ze oranje kleuren

en nu heb ik ook dat de hele kolom al kleurt als 1 de 1 ste rij invul

Ik heb mijn document in bijlage gezet , ik heb ze wel manueel ingekleurd zoals het zou moeten zijn

Alvast bedankt
SvenBekijk bijlage AKTIECODES.xlsx

Here u go...

Let wel, dat de opgemaakte cellen geen grijs randje meer hebben. Als je dit zou willen zal je dit zelf in de voorwaardelijke opmaak moeten aanpassen.

(Dat je hele kolom kleurt = dat je de dollartekens niet hebt weggehaald bij de celverwijzing bij het aanwijzen van cel waarde of formule.)

Succes.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Super , we zijn er bijna

enkel nog:

als we D2 invullen wordt D2 en F2 rood ipv oranje omdat F2 nog niet ingevuld is

Als in F2 niets ingevuld is moeten D2 en F2 oranje zijn

Daarna werkt alles perfect denk ik

Nog een klein vraagje , hoe kan er dan voor zorgen dat dit alles gebeurt tot lijn 100 ?

Bedankt voor al uw moeite , ben nogal een leek in Excel
Sven

Bij deze nog een poging...

Voor het "doorkopieren" zie mijn eerdere post #3

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ok super,dit werkt perfect

dus ik ga op cel D2 staan , kopieren en dan cel D2 tot D100 selecteren en enter geven , of kan ik ook de cel aan het kleine zwarte vierkantje naar beneden trekken ?

Sorry , ben echt een leek

Bedankt
Sven

Beste Sven,

Selecteer cel D2 en klik op de rechtermuisknop > kies kopieren > selecteer cel D3 tot D100 > rechtermuisknop en kies "plakken speciaal" > kies vervolgens "opmaak" > OK.

Deze handeling voer je ook uit bij kolom F.

Hoop dat het zo duidelijker is.

Man ,

jij bent zo bedankt vandaag , je hebt mij volledig gered
Ik was hier al sinds dinsdag op aan het zoeken zonder succes

Prettig weekend
Sven

Graag gedaan.

Wil je dan nog wel de vraag als opgelost zetten? Dat kan je in je eerste post of bovenin de blauwe balk van je eerste post.

Bijvoorbaat dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan