• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule kopiëren en ophogen

• Onderwerp starter Onderwerp starter BeNL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BeNL

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Het onderwerp is al eerder behandeld, is er echter iemand die mij deze formule kan uitleggen, of eventueel kan toepassen op mijn bijgevoegde bestand

Dit is de formule die ik gevonden heb, in een antwoord op dezelfde vraag;
=INDIRECT("WerkbladAlg!C"&SOMPRODUCT(AANTAL.ALS(WerkbladAlg!$C$17:$C$28;$C$1:$C9))+17)

De formule die ik nu heb is als volgt:
=ALS(EN(Beau!F3=0;Beau!E3=0);"";VERT.ZOEKEN(B6;Beau!$B$3:$N$1000;4;ONWAAR))

Beau!F3 & Beau!E3 moeten telkens maar 1 verhoogd worden, dus in dit geval naar F4&E4.
Echter (B6;) moet telkens gewoon mee veranderen naar de cel waarnaar deze gekopiërt wordt. Dit gebeurt dus al als je een cel gewoon kopiërd.

Ik hoop dat het zo duidelijk is
alvast bedankt

Bijlagen

Beste Ben,

De oplossing lijkt op de volgende formule:
Code:
=INDIRECT("ALS(EN(Beau!F"&A6+2&"=0;Beau!E"&A6+2&"=0);"";VERT.ZOEKEN("&B6&";Beau!$B$3:$N$1000;4;ONWAAR))")

Ik zit me alleen al tien minuten blind te staren op de tikfout die ik heb gemakt, want het resultaat is een verwijzingsfout.
Misschien dat iemand anders een frisse blik wil werpen?
De formule dient ingevoerd te worden in cel D6.
De functie INDIRECT plakt alle tekens die tussen "" staan aan elkaar als 1 geheel. Alles wat tussen && staat is weer variabel.

Groetne,
Richard

Ik zou je toch echt graag willen helpen ;)
Maar zover mijn kennis reikt zie ik ook geen fout :confused:

=ALS(EN(INDIRECT(ADRES(A6+2;5;;;"Beau"))=0;INDIRECT(ADRES(A6+2;6;;;"Beau"))=0);"";VERT.ZOEKEN(B6;Beau!$B$3:$N$1000;5;ONWAAR))

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan