• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

michel2509

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
Goedemorgen,

Ik heb een boekhoud bestand gemaakt, met een beetje hulp van jullie:thumb:
Nu loop ik even tegen een probleempje aan en hoop dat jullie nogmaals de helpende hand willen bieden.

Het probleem is als volgt:
In het bijgevoegde bestand is het zo dat wanneer er in regel 35 iets getypt wordt dan wordt er automatisch een regel bijgemaakt met de formules welke in de regel daarboven staan. Nu is het zo dat een hoop automatisch ingevuld wordt, als ik bijv. een boeknummer invul dan worden de gegevens uit het inkoopboek gehaald welke horen bij het desbetreffende boeknummer.

Nu gebeurd het natuurlijk ook dat er geen boeknummer is en dan kan ik handmatig gegevens invullen, echter is het probleem is dan, als ik handmatig iets in regel 35 invul dan ben ik in regel 36 mijn formules kwijt, logisch:confused:

Mijn vraag:
Is het mogelijk dat de formules niet uit de laatste regel gekopieerd worden maar bijv. uit regel 5.

Ik hoop dat iemand mij even wilt helpen.

Bijlagen

Sorry, mij schiet nu juist te binnen dat als de formules uit regel 5 gekopieerd worden dat dan waarschijnlijk ook constant de inhoud van de cellen uit regel 5 gekopieerd worden!
Misschien is het dan beter om een lege regel in te voegen in bijv. regel 1 en deze te verbergen en vanuit deze regel de formules altijd te kopieeren, ik hoop dat het mogelijk is.

Helaas heeft er nog niemand een reactie gegeven, weet iemand of mijn vraag wel mogelijk is of dat het gewoonweg niet mogelijk is?

als de formules uit regel 5 gekopieerd worden dat dan waarschijnlijk ook constant de inhoud van de cellen uit regel 5 gekopieerd worden!

Als je in regel 5 nu verder geen gegevens zet en deze verberg wordt daar nooit iets ingevuld en dan moet het denk ik goed gaan.

maak de Naam "LaatsteRegel" en zet hem op jouw laatste regel
dus regel 36 in jouw geval
als je nu in regel 36 komt wordt regel 37 aangemaakt
vervang de macro in je bald door
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Dim R As Range: Set R = [LaatsteRegel]
    If Not Intersect(Target, R) Is Nothing Then
        R.Copy
        R.Insert xlShiftDown
        R(0, 1).Select
    End If
End Sub
en het moet werken

Bedankt voor de reacties, ik ga er morgen even naar kijken!

@ Sylvester, wat bedoel jij met maak de naam "Laatste regel"

dankjewel Sylvester, het werkt perfect, alleen nog 1 vraagje wat bedoelde je met maak de naam "Laatste regel"

kijk in het voorbeeld eens naar de namen
klik daarvoor links boven in de sheet daar zit de verzameling namen die aangemaakt zijn
klik eens op de naam "LaatsteRegel" de bijbehorende cellen worden geselecteerd
De naam "LaatsteRegel" blijft steeds op de laatste regel staan.
groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan