• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule kopieren naar andere map

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo1234

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Ik heb een map met veel formules. Binnen de map kan ik de formules normaal kopieren. Naar een andere map kopieren gaat niet: Alleen de uitkomst van de formule wordt gekopieerd. Met 'plakken speciaal' krijg ik niet de gewenste 'speciaal opties' maar opties als: werkblad-object, bitmap enz.

Wie kan mij helpen?
dank

bv.
=[map2.xlsx]blad1!$a$1

bedankt voor de reactie. Maar het is niet helemaal wat ik bedoel. Ik wil gewoon de formule uit map1 - bijvoorbeeld =SOM(A1;A2) - kopieren naar een map2 zodat ik ook daar de formule =SOM(A1;A2) krijg. In plaats daarvan krijg ik alleen de uitkomst (van map1) gekopieerd.

Wie helpt?

Ik werk met Office 2007 en daar werkt 'plakken speciaal' gewoon 'plakken formules'.

ik werk ook met Office 2007.Bij mij werkt het normaalgesproken ook zoals jij zegt. Normaalgesproken zou rechtermuistoets-kopieren en -plakken ook goed werken.

Alleen bij de bestanden waar ik nu mee werk niet. Daar is iets mee aan de hand. Ik dacht dat het te maken zou kunnen hebben met beveiligingsinstellingen. Maar ik heb niets kunnen vinden tot nu toe...

Maak die kopie uit de formulebalk, niet uit de cel.

Vanuit een cel lukt het bij mij ook met plakken speciaal.

Vanuit de formulebalk vind ik zelf eenvoudiger. Gewoon CTRL-C en in het doel CTRL-V.
Maar je hebt gelijk, plakken speciaal werkt ook.

kopieren vanuit menubalk lukt ook niet. Dat lukt wel bij nieuwe bestanden. In nieuwe bestanden lukt gewoon kopieren ook. Er is blijkbaar iets met de bestanden waarin ik mijn vele ingewikkelde formules heb zitten die ik wil kopieren. Als ik in deze bestanden nieuwe werkmappen maakt dan doet daarin hetzelfde probleem zich voor. Het zit hem volgens mij dus in het bestand. Maar wat?

Plaats het document hier zodat we het zelf kunnen zien.

zie bijlage

probeer in blad1 celA4 - celC9 te kopieren naar een nieuwe map

in cel C9 staat een formule. Ik krijg deze niet mee gekopieerd

Dank voor de moeite.

Bijlagen

En daar heb ik dus geen enkel probleem mee. Leg eens uit wat je doet in dat test document om een kopie te maken van die formule.

Laatst bewerkt:
Het bestand dat ik gepost heb was gestript van (dacht ik) overtollige inhoud. Het bleek bij mij nu ook goed te zijn. Sorry voor de verwarring.

Het probleem ziet ergens in het bestand. Het lijkt te maken te hebben met de manier van openen van het bestand: dubbelklikken op bestandsnaam in explorer versus vanuit het bestand-openen menu in Excel. Ook is er iets geks met de stijlen.

Nog steeds gaat het niet goed met kopieren van formules. Ik snap dat ik vaag ben, maar kan het hele bestand niet posten (privacy-achtige kwesties). Ik laat het er nu even bij zitten. Maar als iemand nog tips heeft: graag!

En dank zover

Wat gebeurt er als je de kopieeractie doet door niet 2 keer excel op te starten maar 1 keer

Dus start excel op en zoek daarna je 2 files op vanuit 'open' in excel.
en dus niet:
excel openen 1e bestand opzoeken en openen.
excel opnieuw openen 2e bestand opzoeken en openen.

Een andere manier om dit te zien is of je kunt wisselen van het ene bestand naar het andere.
(Engelse benaming: View - Switch windows)

Laatst bewerkt:
in VBA 'kopieer' je met:

Code:
sheet2.cells(1)=sheet1.cells(1).formula

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan