• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule kopieren voor circa 100 werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny31

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Berichten
20
Hallo,

ik heb in een bestand ± 100 werkbladen. Op werkblad 101 wil ik steeds dezelfde formule/verwijzing (naar een ander werkblad) zetten, maar ik heb geen zin om dit 100x per formule in te tikken.

bv. Op regel A1 wil ik de formule =blad1$A&1 hebben, regel B1 =blad2$A&1, regel C3 =blad3&A&1 en zo verder, met kopieren werkt het niet want dan wordt blad1 meegekopieerd.

Wie weet de oplossing hiervoor? Hartelijk dank voor de reactie.
 
Hallo,

ik heb in een bestand ± 100 werkbladen. Op werkblad 101 wil ik steeds dezelfde formule/verwijzing (naar een ander werkblad) zetten, maar ik heb geen zin om dit 100x per formule in te tikken.

bv. Op regel A1 wil ik de formule =blad1$A&1 hebben, regel B1 =blad2$A&1, regel C3 =blad3&A&1 en zo verder, met kopieren werkt het niet want dan wordt blad1 meegekopieerd.

Wie weet de oplossing hiervoor? Hartelijk dank voor de reactie.

Onderstaande formule in cel B1 en vervolgens naar beneden slepen.

=INDIRECT("'" &"Blad"&RIJ() & "'!A1")

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Kan ook zonder dubbele aanhalingstekens, dus:

=INDIRECT("Blad"&RIJ()&"!"&"A1")
 
Het kan nog korter:

=INDIRECT("Blad"&RIJ()&"!A1")

Dus zonder de extra & met aanhalingstekens.
 
Om de resultaten naast elkaar i.p.v. onder elkaar te krijgen:
Bovenstaande formule in Blad101!A1 - RIJ wijzigen in KOLOM - naar rechts slepen.

Rudi
 
Het kan nog korter:

=INDIRECT("Blad"&RIJ()&"!A1")

Dus zonder de extra & met aanhalingstekens.

Hartelijk dank voor jullie reacties, helaas werkt het nog niet.
Als ik bovenstaande formule in blad 101 zet, geeft tie een ongeldige celverwijzing aan. Als ik van "blad">>"1" maak (zo heet het werkblad), krijg ik dezelfde foutmelding. Wat doe ik nog verkeerd?
 
Hartelijk dank voor jullie reacties, helaas werkt het nog niet.
Als ik bovenstaande formule in blad 101 zet, geeft tie een ongeldige celverwijzing aan. Als ik van "blad">>"1" maak (zo heet het werkblad), krijg ik dezelfde foutmelding. Wat doe ik nog verkeerd?

Heet het blad 1? In dat geval:

=INDIRECT(RIJ()&"!A1")

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Heet het blad 1? In dat geval:

=INDIRECT(RIJ()&"!A1")

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Beste Roncancio,

Het de werkbladen heten nu inderdaad 1, 2, 3 t/m 100. Later krijgen ze een andere naam bv. Danny. Met bovenstaande formule krijg ik geen foutmelding meer, maar ook niet wat er in cel A1 van blad 1 staat. Bij het kopieren naar beneden blijft de formule ook hetzelfde.

vrgrt
Danny
 
Beste Roncancio,

Het de werkbladen heten nu inderdaad 1, 2, 3 t/m 100. Later krijgen ze een andere naam bv. Danny. Met bovenstaande formule krijg ik geen foutmelding meer, maar ook niet wat er in cel A1 van blad 1 staat. Bij het kopieren naar beneden blijft de formule ook hetzelfde.

vrgrt
Danny


:shocked::shocked::shocked:
Ik heb voor de zekerheid een voorbeeldbestand bijgesloten.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens gewoon de formule vanaf deze pagina te kopieëren en dan te plakken in de cel.
De formule blijft altijd dezelfde bij het kopieëren, enkel het resultaat verandert.
Bij mij geen problemen gehad op deze manier.

Rudi
 
Het de werkbladen heten nu inderdaad 1, 2, 3 t/m 100. Later krijgen ze een andere naam bv. Danny.

Als je de werkbladen gaat hernoemen, krijg je problemen omdat de formule gebaseerd is op de rijnummer.
Dus:
In cel A1 (van blad 101) de waarde van cel A1 van blad 1
In cel A2 (van blad 101) de waarde van cel A1 van blad 2
In cel A3 (van blad 101) de waarde van cel A1 van blad 3
etc

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
:):D:thumb:

Het is gelukt, ik heb toch nog een kleine vraag hierover. Hij geeft nu (als er niets in de cel staat) een 0 weer. Is het mogelijk dat er dan niets in de cel op blad 101 komt te staan?

mvrgrt
Danny
 
Gebruik hiervoor de ALS functie

Rudi
 

Bijlagen

  • Lege cel.xls
    14,5 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Beste Rudi en Roncancio,

Het werkt nu zoals ik wil. Heel hartelijk bedankt. Ik deze topic sluiten.
 
de werkbladen heten nu inderdaad 1, 2, 3 t/m 100. Later krijgen ze een andere naam bv. Danny.
Bedenk wel dat door de bladen een andere naam te geven, je formules die naar andere bladen verwijzen, niet meer zullen werken.
Dat kun je oplossen door die formules te laten plaatsen via een macro die niet afhankelijk is van de naam van de bladen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan