• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule krijg ik niet voor elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

prinr02

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2014
Ik heb een kolom B waar ik een datum in voer als er een uitslag is van een onderzoek.
Ik heb een kolom F waar er een aantal dagen instaat dat er is tussen datum invoer van aanvraag onderzoek en de huidige datum.
Mijn vraag is nu: hoe krijg ik de waarde "waar" in kolom C als er geen datum is ingevoerd in de kolom voor datum uitslag van onderzoek en de waarde in de kolom aantal dagen na invoer datum aanvraag het getal 42 of hoger aan geeft?
.........A..............................B..........................C.....................................D....................................F
datum verzenden datum uitslag lab Lab. bellen voor uitslag? Huidige datum Aantal dagen tussen aanvraag en vandaag
28-aug-16 .........................0...........................0.................................10-okt-16.............................43
7-okt-16............................0............................0.................................10-okt-16.............................3
7-okt-16............................0............................0.................................10-okt-16.............................3

In de kolom c zou een waar moeten komen omdat er meer dan 42 dagen verstreken zijn zonder dat in kolom b een datum is ingevoerd.
De puntjes zijn geplaats om de getallen op de juiste plaats te krijgen.

Laatst bewerkt:
Zo wellicht?
Code:
=EN("cel in kolom voor datum uitslag van onderzoek"<>"";"cel in kolom aantal dagen na invoer datum aanvraag">=42)

Meer specifiek antwoord: plaats s.v.p. een voorbeeldbestand.

Helaas niet de oplossing.
Heb een voorbeeld uit het blad nu bij de vraag gezet.

Als we hier om een voorbeeld vragen bedoelen we in het algemeen een EXCEL bestand.

Als je dat meteen gedaan had, was ook de oplossing meteen goed. Volgens mij is dat deze namelijk:
Code:
=EN(B2=0;F2>42)

Hier nog ingevuld: Bekijk bijlage meerdan42 (AC).xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan