• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule kwestie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Oxy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Oxy

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen met een formule in kolom X in het bijgevoegde excel bestand.

In kolom W wordt er een check gedaan of er data in kolom I dubbel voorkomt (aan de hand van weeknummer en jaartal).

Kolom X: wanneer er in kolom W double staat, telt hij kolom I van double en de kolom I eronder op. Tot zover geen probleem.

Echter, er is alleen rekening gehouden met enkel dubbel data en niet met 3 dubbel oplopend tot 6 dubbel data. Data uit week 3 komt namelijk 4 keer voor. Kan iemand ervoor zorgen dat er alleen een optelling komt van alle dubbele data in de onderste regel komt van week 3?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Als je bij de check eens gebruikt

=aantal.als(bereik;de cel ernaast)

Dus het bereik dat je wilt hebben en dan als zoekwaarde i6
dan zie je in w6 hoevaak de waarde van i6 voorkomt, en als je dat eens doortrekt naar onderen?

Weet niet of dit is wat je zoekt?

Is het niet makkelijker om met subtotalen te werken?

Data -> Subtotalen

Je kan dan zelf aangeven wanneer hij een subtotaal moet geven, bijvoorbeeld als week 2 'ophoudt' en er begonnen wordt met week 3.

Hallo,

@ Verhoog Subtotals gaat niet werken, omdat de layout vast staat.

Wat ik overigens vergeten ben om erbij te zeggen is dat ik na het optellen van alle dubbele waarden er een autofilter overheen gooi. Dat betekent dat ik in kolom W alleen de 1'tjes overhoud en de double regels niet meeneem. Vandaar dat de optelling op de regel onder de double staat. De double check heeft dus een dubbele functie.

@ Timmiesch: ik begrijp je niet helemaal.

Als ik je goed begrijp bedoel je het volgende. Zet in W12 deze formule:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(G12:G$12;G12)=2;"double";1)
en kopieer vervolgens naar boven (t/m W6).

Hoi Paul,

bedankt voor je reactie. het is nog niet helemaal wat ik zoek. W9 en W10 moeten ook double aangeven, omdat ik starks alleen de 1-tjes wil overhouden met de autofilter. Daarnaast moet X12 de som van I9 t/m I12 aangeven 27.424.32.

Dus in principe hoeft er niets te veranderen aan de W kolom, maar wil ik ervoor zorgen dat X12 de som van I9 t/m I12 is. Wanneer er geen double is in W moet kolom X blank weergeven.

Hopelijk is het zo wat verduidelijkt.

Groeten,

Oxy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan