• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule langer dan toegstane limiet van 8192 tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrimis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Als ik mijn excel document wil opslaan krijg ik onderstaande melding. Ik wil niet opslaan als binaire werkmap hoe spoor ik de te grote formules op zodat ik deze kan aanpassen.

"Een of meer formules in deze werkmap zijn langer dan de toegestane limiet van 8192 tekens. Als u deze beperking wilt vermijden, kunt u de werkmap opslaan in de indeling Excel binaire werkmap."

Misschien via:

Via Selecteren Speciaal - Formules - fouten

PS Ik wil wel eens een formule zien met meer dan 8192 tekens.

Anders een macrootje op loslaten:
Code:
Sub Tellen()
    Dim Sh
    Dim Cl As Range

With CreateObject("System.Collections.Arraylist")
        For Each Sh In ThisWorkbook.Sheets
            For Each Cl In Sh.UsedRange
                If Cl.Formula <> "" Then .Add Array(Sh.Name & Cl.Address, Len(Cl.FormulaLocal))
            Next
        Next
        Worksheets.Add
        Cells(1, 1).Resize(.Count, 2) = Application.Index(.ToArray, 0)
        Cells(1).CurrentRegion.Sort [b1], xlDescending, , , , , , xlNo
    End With
End Sub

Oeh dit gaat mijn petje te boven;
Cobbe bedoel je in tabblad "formules" onder formules controleren "foutcontrole"? want dat werkt niet...

Timshel; hoe laat ik een macrootje los?

Neen ik bedoel subtab 'Zoeken en selecteren' helemaal rechts op je tab Start.

soms gebeurd dit ook wanneer er een overstap plaats vind van bijv. 2007 naar 2010.
Ik kan me herrineren dat dit vooral bij de 07 / 10 overstap veel gebeurde.
Dit had dan helemaal niet te maken met dat er daadwerkelijk zo'n lange fomula in de sheet aanwezig was maar meer te maken met cell formats, conditional formatting etc.
anyway, in een ander excel forum werd deze vraag ook gesteld. Ze hebben toen hulp gevraagd bij microsoft en dit was het antwoord wat naar voren kwam.
Misschien is het het proberen waard.

" I wanted to complete this post for anyone else who is having this issue. I contacted Microsoft support and got a tech to help me thru this. The rep could not actually get the file to save in the new format either. After 45 minutes of "research" and several attempts the issue was solved by:

Copy - Select All - & Paste on a new blank worksheet.

I had to manipulate the group formatting a bit because the new worksheet has a standard that did not fit our needs but it was a fairly easy process.

Moral of the story - If the system will not work, circumvent it!

It was also really nice to have a tech as frustrated as I have been. "

En nu dan de Google-vertaling:

"Ik wilde dit bericht voor iedereen die is het hebben van dit probleem af te ronden. Ik contact op met Microsoft support en kreeg een tech om me te helpen via deze. De rep kon niet eigenlijk het bestand wilt opslaan in het nieuwe formaat ook niet. Na 45 minuten "onderzoek" en verscheidene pogingen het probleem werd opgelost door:. Copy - Alles selecteren - en plakken op een nieuw leeg werkblad ik moest de groep het formatteren van een beetje te manipuleren, omdat de nieuw werkblad heeft een standaard die niet passen bij onze behoeften, maar het was een vrij eenvoudig proces moraal van het verhaal -. als het systeem niet zal werken, omzeilen ervan het was ook erg leuk om een tech hebben zo gefrustreerd als ik ben geweest! ".

Ik vrees dat Yizzll gelijk heeft zo'n week of twee geleden heb ik het probleem ook op deze wijze opgelost, maar het keert nu dus weer terug, dat snap ik dan weer niet...

Binnen één van de tabbladen zijn veel verborgen regels die na deze actie weer zichtbaar zijn dus die hebben we nu weer verborgen zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

" I had to manipulate the group formatting a bit because the new worksheet has a standard that did not fit our needs but it was a fairly easy process. "

Bovenstaande zin zat in de reactie die ik eerder al had geplaatst. De persoon die hetzelfde persoon als jou had heeft de group formatting moeten aanpassen.
Group formatting heeft inderdaad te maken met regels verbergen, grouperen etc.
Mijn tip:
Maak alles weer zichtbaar. Kijk eens of je het zo zou kunnen opslaan. Lukt dit zonder de formule fout melding dan zou ik of:
A. het zo laten en de regels zichtbaar laten en wanneer dit niet mogelijk is:
B. in plaats van de regels te verbergen te grouperen met elkaar zoals de persoon uit bovenstaande reactie heeft gedaan.

Informatie over hoe je regels groepeert vind je makkelijk via google door in te tikken: regels groeperen excel

good luck

Probleem is inderdaad opgelost als alle cellen zichtbaar zijn! Nu nog even een klusje om alles via groeperen te verdichten, maar dit zou dan wel de permanent oplossing zijn waar we naar zochten!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan