• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule levert niet juiste uitkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo,

Met hulp van jullie heb ik de formule werkend gehad, maar 'ineens' werkt het niet meer.
In de bijlage staat de uitleg. Het gekke is, ik krijg hem ook niet met de onjuiste info gekopieerd in mijn voorbeeld.
Hij geeft nu #waarde.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr Bas

Bijlagen

De gebruikte bereiken in het ALS gedeelte wijken af van elkaar. Maak ze beide OF 1000 OF 1500. Ze moeten in dit geval aan elkaar gelijk zijn.
Daarnaast is het een matrix formule. Die moet je bij het ingeven dus afsluiten met CTRL+SHIFT+Enter.

Laatst bewerkt:
Daarnaast heb je staan dat de waarde in kolom K groter moet zijn dan 0 (>0), maar aangezien je ook minbedragen hebt zou ik voor <>0 gaan.

En daarnaast klopt de volgorde van de bereiken niet. Je bent toch opzoek naar de laatste datum en niet het hoogste bedrag?

Code:
=MAX(IF($K$3:$K$1000<>0;$C$3:$C$1000))
of
Code:
=LARGE(IF($K$3:$K$1000<>0;$C$3:$C$1000);1)

Laatst bewerkt:
Bedankt, het gelijkstellen van de zoekbereiken en het juist afsluiten van de matrixformule heeft geholpen.
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan