• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule maken in tabel met verschillende verwijzingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rijnd006

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2014
Beste allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een nieuwe rapportage te bouwen. Hierbij wil ik dat er diverse relaties (formules/koppelingen) worden gelegd tussen tabel en een ander tabblad.
Eenvoudige koppelingen is voor mij geen probleem, maar hiermee loop ik steeds vast.

Tabel 1.

In de bijlage is een excelsheet toegevoegd met verschillende tabbladen. In tabblad totaal per maand staan vier tabellen in euro's en procenten.
In tabel 1. is een onderverdeling terug te vinden per budgetgroep en een maandverdeling. Ik ben opzoek naar een formule om een relatie te leggen met 'tabblad transactieoverzicht' kolom K (hoofdpost/budgetgroep) en kolom G. (subgroep). Ik heb de verdeling tussen budgetgroepen en subgroepen aangeven. (Kan je zien door in kolom K een keuze te maken.) Het eindresultaat is uit eindelijk een weergave van de juiste uitkomst per maand op (budgetpost niveau). Is het misschien mogelijk door op een cel dubbel te klikken dat alle betrokken transacties zichtbaar worden?

Tabel 3 (zichtbaar vanaf kolom R)

In de bijlage is een excelsheet toegevoegd met verschillende tabbladen. In tabblad totaal per maand staan vier tabellen in euro's en procenten.
In tabel 3. is een onderverdeling terug te vinden per budgetgroep en een maandverdeling. Ik ben opzoek naar een formule om een relatie te leggen met 'tabblad transactieoverzicht' kolom K (hoofdpost/budgetgroep) en kolom G. (subgroep). Ik heb de verdeling tussen budgetgroep en subgroep aangeven. (Kan je zien door in kolom K een keuze te maken.) Het eindresultaat is uit eindelijk een weergave van de juiste uitkomst per maand op (subpost niveau). Is het misschien mogelijk door op een cel dubbel te klikken dat alle betrokken transacties zichtbaar worden?

Tabel 2 en 4. Kan ik zelf maken door de uitkomsten tegen elkaar af te zetten.

Voor diegene die hiermee aan slag gaat, bied ik een jaarlang gratis een budgetanalyse aan op zijn inkomsten en uitgaven met een besparingsadvies.

Alvast dank!!!

Fijne dag verder. :)

Met vriendelijke groet,
Chiel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan