• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule maken met gelockte uitkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

drommels

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2006
Op het werk werken wij met Excel sheets waarvan 1 kolom de korting bevat en 1 kolom de kortingscode bevat. Nu wil het dat niet alle kortingkolommen in zijn gevuld, wel zijn alle kortingscodes ingevuld.
Nu wil ik in de kolom korting een formule zetten met de relatie kortingscode-korting, deze formule is het probleem niet.
Maar het geval is dat delen van deze sheet gekopieerd worden naar andere sheets, echter zonder de kortingscode. Wanneer ik dus een formule in de tabel korting zet geeft hij bij de tweede sheet dus een fout.
Is er een manier om een formule in de cel korting te zetten waarbij de uitkomst vast in de cel wordt gezet, en niet de formule. Cellen hoeven niet te worden geupdate.

Beste drommels,

Hoewel uitvoerig omschreven, zie ik graag een voorbeeldbestandje met echte structuur, en fictieve cijfers. Dat denkt makkelijker mee.

Richard

Hier een voorbeeldje.

In de kolom korting moet dus de formule komen te staan, welke formule moet dit zijn?
In de kolom kortingscode staan de codes en in de kolom rechts hiervan de waardes van deze codes.
Ik wil dus de linker drie kolommen kunnen kopieren naar een andere excel-sheet (waar geen kortingscodes in staan) de waarden van de kolom korting moeten dus vast zijn en niet in formulevorm.
Hopelijk is het zo duidelijk

Bijlagen

Hopelijk pakt een ander dit even op want ik kan niet rarren vanaf mijn werk :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan