• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule: "MAX" na de hoogste leeftijd automatisch een nul waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimski

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Ik heb een aantal leeftijdscategorieën en naargelang de leeftijden heb ik een prijs.

Ik heb een prijs van een volwassene persoon (100€) en naargelang de leeftijdscategorie heb ik een korting.
Volw = 100€
Korting/prijzen naargelang de leeftijdscategorie.
< 3j = -80%
<7j = -70%
<11j = -50%
<16j = -30%
Deze gegevens worden in een tabel ingegeven en worden opgehaald met een formule.

De volgende leeftijden kan ik doormiddel van formule ophalen en ook de juiste prijs/korting toekennen.

€ leeftijdscategorie
< 3 J -80% %
< 7 J -70 %
< 11 J -50 %
< 16 J -30 %
< 0 J 0 0

Na de oudste leeftijdscategorie <16 komt de volwassene en wordt de volgende >16.
Dit lukt me

€ leeftijdscategorie
< 3 J -80% %
< 7 J -70 %
< 11 J -50 %
< 16 J -30 %
> 16 J 100 €
> 16 J 0 0

Echter loop ik vast na >16 (in vet) zou moeten “0” komen maar mijn formule geeft hier ook >16
Zie bijlage voor voorbeeld.

Bedankt al voor de hulp en raad.

Bijlagen

En in welke cellen in je voorbeeldbestand heb je formules staan? Ik zie er geen één namelijk. Ook je uitleg correspondeert niet met je voorbeeldbestand.

Hallo,

Bijlage aangepst hoppelijk duidelijker?
De formules staan in de cel F;59 / F;60 / F ...
Al bedankt
gr

Bijlagen

:( waarom wil je een formule gebruiken om uit te rekenen waarbij de uitkomst altijd 0 is?

En er staan nog steeds geen formules in F59 etc.

Laatst bewerkt:
Sjon, er staat in cel N33 een beschrijving van de formule die in F59 staat, waarschijnlijk in sheet van TS zelf...

Een heel duidelijk voorbeeld is het voor mij niet...

Laatst bewerkt:
wimski,

doe ook het bestand waarnaar verwezen wordt (berekeningsblad.2017.8.xls) er eens bij.....

Die formules daar had ik wel gezien maar die verwijzen naar een ander blad. Wij moeten dus kennelijk gokken wat er in staat.

In cel (F;63) Ik krijg met de formule (MAX) de hoogste leeftijd van het bereik waar de leeftijden 3,7,11,16 in vookomen => resultaat => 16.
Fromule cel F;63) ALS(INDEX(INDIRECT($F$25);VERGELIJKEN($F$21&$C$44;Lijst_ID_CODE_HOTEL&Lijst_Kamer;0);VERGELIJKEN(F58;L_kamer!$AB$5:$AF$5;0)+20)=0;MAX(O60:O63);INDEX(INDIRECT($F$25);VERGELIJKEN($F$21&$C$44;Lijst_ID_CODE_HOTEL&Lijst_Kamer;0);VERGELIJKEN(F58;L_kamer!$AB$5:$AF$5;0)+20))
Wat staat er nu in F63?

Hallo,

Misschien is mijn formule wel niet juist….

Ik krijg het origineel het bestand niet opgeladen te veel geheugen daarmee dit voorbeeld beknopt in bijlage.
Ik mag alle leeftijden maar 1x voorkomen dit oplopende van klein naar groot.
En die gaan ze ophalen uit een Tabel.
ALS(($J$4="");"";INDEX(INDIRECT($D$2);VERGELIJKEN($D$1&$A$4;Lijst_ID_CODE_HOTEL&Lijst_Kamer;0);VERGELIJKEN(D7;L_kamer!$AB$5:$AF$5;0)))

In dit geval is de hoogste kinderleeftijd <16j als boven >16j is volwassene.
Echter >16 wordt niet meegegeven en heb ik een formule gemaakt die de maxime leeftijd neemt en deze opnieuw laat zien, echter en alleen als er in het bestaand geen getal is wat wordt opgehaald vanuit de tabel komt er een 0 waarenden
ALS(INDEX(INDIRECT($D$2);VERGELIJKEN($D$1&$A$4;Lijst_ID_CODE_HOTEL&Lijst_Kamer;0);VERGELIJKEN(D7;L_kamer!$AB$5:$AF$5;0)+20)=0;MAX(D9:D12);INDEX(INDIRECT($D$2);VERGELIJKEN($D$1&$A$4;Lijst_ID_CODE_HOTEL&Lijst_Kamer;0);VERGELIJKEN(D7;L_kamer!$AB$5:$AF$5;0)+20))
Bedankt
WimSkiBekijk bijlage Vraag max leeftijd (3).xls

wim,

kun je niet in je bijlage op twee nieuwe tabbladen een (klein) deel van de gegegevens uit het andere bestand opnemen?
Sla het dan op als .xlsb en post dat eens als bijlage

Hallo,

Heb een bekonpte versie als voorbeeld opgeladen.
Onder tabbald "invel_BL" zie de tabel staan waar ik>16 wil laten invoegen doormiddel van een formule.
Ik hoop dat het iets duidelijker is.
gr en bedankt

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan