• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met automatische selectie van laatste cel in kolommen A, H en I

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedenavond,

Het bijgesloten bestand heb ik na heel veel tijd knutselen en zoeken op internet bijna compleet, maar ik heb nog een paar kleine dingetjes waar ik niet uitkom zelf.

In cel F3 heb ik een lange formule staan die de bezetting op de afdeling aangeeft vanaf 21/03 s morgens en ook apart s middags.
Het is nog een klein bestand maar dit wordt elke werkdag met 1 regel aangevuld.
De bedoeling is dat in de tekst van cel F3 komt te staan "De bezetting van 21-03-19 t/m (de laatste werkdag) ....... " Op laatste werkdag moet deze automatisch worden aangepast naar de laatste cel in kolom A.

In de formule staat als laatste cel handmatig ingevuld in de kolommen A, H en I ook de laatste werkdag. Dit zou eigenlijk ook mooi zijn als dat iedere keer de laatste werkdag is.

Wil iemand hier aub naar kijken of dit opgelost kan worden? Misschien zijn er betere ideeën om dit overzicht te maken.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groeten,
Eric
 

Bijlagen

  • Bezetting P&S vanaf 21 maart.xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 23
bedoel je dit?

bekijk ook de formule in B14 en de vo
 

Bijlagen

  • Bezetting P&S vanaf 21 maart (1).xlsx
    19,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Je kunt voor de einddatum de MAX functie gebruiken, immers zal de laatst geplande dag altijd het hoogste nummer in het bereik zijn

Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN("De bezetting van ";TEKST($A$7;"dd-mm-jj");" t/m ";TEKST[COLOR="#FF0000"](MAX(Tabel1[Datum])[/COLOR];"dd-mm-jj");" is 's morgens "&TEKST(AANTAL.ALS(Tabel1[Totaal
Ochtend];">=3")/AANTALARG(Tabel1[Totaal Ochtend]);"0%");", ";"en 's middags "&TEKST(AANTAL.ALS(Tabel1[TotaalMiddag];">=2")/AANTALARG(Tabel1[TotaalMiddag]);"0%"))

2e aanpassing die ik heb gemaakt is omdat je een tabel gebruikt kun je ook in de countif en countA de tabel kolomnamen gebruiken ipv je bereik $H$7:H13. voor mij maakt dat de formule altijd prettiger leesbaar. maar echt noodzakelijk is dat niet, je kunt ook alleen de MAX toevoegen voor de einddatum.
 

Bijlagen

  • Copy of Bezetting P&S vanaf 21 maart.xlsx
    15,9 KB · Weergaven: 16
Beste Emields,

Bedankt voor de snelle reactie.
Zoals het er nu naar uitziet is het probleem opgelost. Mocht ik toch nog iets tegenkomen dan zal ik een nieuwe vraag stellen. Zelf zou ik er nooit achter zijn gekomen.

Bedankt voor alle moeite.

Groeten,
Eric
 
Zojuist lees ik ook de reactie van Roel Jongman.
Natuurlijk ook u bedankt.

Gr.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan