• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule met datum wordt fout gekopieerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjerkpolle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2020
Hallo allemaal,

ik probeer uit een bankimport gegevens in een kasboek te kopieren. Dat ging tot voor kort goed op mijn oude pc. Nu heb ik een nieuwe pc met een andere versie van excel.
Ik open mijn kasboek en probeer data met bijvoorbeeld alle kostenposten in mijn kasboek te kopieren. Ik doe dit al met plakken speciaal en dan alleen waarden. Echter de datumnotatie in het doelbestand gaat fout.
De datum wordt weergegeven met 1 jan, terwijl in het bronbestand 3 nov genoteerd staat.

Wat gaat hier fout?

Bijlagen

• Schermafbeelding 2020-12-28 om 19.34.32.png
    Schermafbeelding 2020-12-28 om 19.34.32.png
    76,7 KB · Weergaven: 38
  • Schermafbeelding 2020-12-28 om 19.35.06.png
    Schermafbeelding 2020-12-28 om 19.35.06.png
    24,8 KB · Weergaven: 17
Plaats anders je bestand even. Dat werkt beter dan een foto

En hoe ziet de bankimport eruit? Waarschijnlijk kun je die wel direct inlezen in Excel zonder kopiëren/plakken. Graag ook een voorbeeldje (ontdaan van gevoelige info uiteraard).

De ALS() formule is incompleet. Het resultaat in de meeste cellen geeft FALSE ofwel 0.

De getalnotatie in kolom A staat op d-mmm en je gebruik het datumsysteem 1904. 0 / FALSE wordt dan weergegeven als 1-jan

Hierbij een voorbeeldbestand van de csv zoals deze van de bank komt. Ik wil graag kosten en inkomsten van elkaar scheiden, vandaar dat ik een apart document had gemaakt om de inport in te plakken.
Daarbij is datum, naam tegenpartij, omschrijving en bedrag belangrijk.

@VenA: hoe moet ik dan het juiste datumsysteem instellen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
[opgelost]

Het is opgelost, ik had datumsysteem 1904 niet aan staan in opties. Nu wel :d

toch nog een vraag: nu zijn alle data 1 dag opgeschoven. Dus de import zegt bijvoorbeeld 31 januari, maar in mijn kasboek staat nu 1 februari? Heeft dat iets te maken met het datumsysteem?

Zonder het bestand te zien is er weinig van te zeggen. Plaats dus een voorbeeld met de formules erin. Aan alleen een export van de bankgegevens hebben we niet zoveel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan