• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met index en indirect ook voor tekst gereed maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

waxie007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Ik had afgelopen week een excel (test)bestand gemaakt om een prijs te berekenen.
Nu wilde ik de desbetreffende data verversen en kwam ik tot de ontdekking dat voor mij het probleem nog niet is opgelost.

Ik had (het bovenste gedeelte van mijn bestand de regio's een nummer gegeven). indien ik hier plaatsnamen voor invul werkt de formule niet en geeft een melding van #verw!. Ik denk dat ik exact hetzelfde doe als in het basis bestand. Wat doe ik verkeerd?

Ook was ik in het basis bestand er vanuit gegaan dat de prijs >5 artikel standaard 12,50 is. Dit is niet het geval deze varieert.

Wie kan mij adviseren?
Alvast dank voor reactie.

Groet
Waxie007

Bijlagen

Beste Waxie,

Is het uiteindelijk dan niet gemakkelijker om met een matrix te werken?
Bijvoorbeeld in 1 kolom alle locaties en hier achter de prijzen (per stuk) op aantal , je kunt dan gewoon index/vergelijken gebruiken zonder moeilijke oplossingen en rekenkracht.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan