• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

robske78

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik moet in mijn sheet een voorwaarde hebben die aan meerdere criteria voldoet, echter kom ik er maar niet uit.
In de eerste 2 kolommen staan de mogelijke combinaties en in 3e kolom is het resultaat wat ik wil hebben waarachter een formule zit.
Het mag echter alleen maar gelden voor unieke waarden voor de nummers. De voorwaarde waar het aan moet voldoen heb ik erachter gezet.

Bijgesloten ook de excel sheet, hoop dat iemand me kan helpen me de juiste formule die er voor zorgt dat aan alle mogelijke combinaties en voorwaarden wordt voldaan.

2019-05-21_23-59-16.jpg

Bijlagen

zo?
Code:
=ALS(A2&B2=A1&B1;"";ALS(A2="NL";ALS(LINKS(B2;1)="5";3;ALS(LINKS(B2;2)="3S";10;ALS(B2="overige";4)));ALS(A2="BE";ALS(LINKS(B2;1)="5";5;ALS(LINKS(B2;2)="3S";15;ALS(B2="overige";2)));999)))

zie bijlage

Bijlagen

Helaas kloppen ze allebei niet, grootste issue zit hem in de "overige" deze moet altijd een waarde krijgen, tevens had ik zelf een fout gemaakt op lijn 16, want deze moet ook geen waarde krijgen omdat het een duplicate is van een paar regels erboven.

Bijlagen

Zo beter?
Code:
=IF(((COUNTIF($B$2:B2;B2)=1) +( B2="overige")>0);INDEX({15;5;2;10;3;4};MATCH(A2&LEFT(B2;2);{"BE3S";"BE53";"Beov";"NL3S";"NL53";"Nlov"};0));"")

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zo beter?
Code:
=IF(((COUNTIF($B$2:B2;B2)=1) +( B2="overige")>0);INDEX({15;5;2;10;3;4};MATCH(A2&LEFT(B2;2);{"BE3S";"BE53";"Beov";"NL3S";"NL53";"Nlov"};0));"")

Wow, ja dit is fantastisch. Super bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan