• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule met meerdere voorwaarden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kethie

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2023
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
Microsoft 365
Goede morgen,

Ik wil in Excel (Microsoft 365) in een cel een formule zetten met meerdere voorwaarden, ik heb als formule: "=ALS(B2="Afgevoerd";"3")" met één voorwaarde, en kan met meerdere voorwaarden niet online vinden. Kan iemand mij hiermee helpen, heb voorbeeld toegevoegd.
Als in kolom B de tekst "Afgevoerd" komt te staan, dan zou in kolom A "3" moeten komen te staan.
Als in kolom B de tekst "Actief" komt te staan, dan zou in kolom A "2" moeten komen te staan.
Als in kolom B de tekst "Nieuw" komt te staan, dan zou in kolom A "1" moeten komen te staan.
Als in kolom B de tekst "Testopstelling" komt te staan, dan zou in kolom A "4" moeten komen te staan.

Groetjes Kethie

Bijlagen

Zo:
Code:
=ALS.VOORWAARDEN(B2="Afgevoerd";3;B2="Actief";2;B2="Nieuw";1;B2="Testopstelling";4)

Maar het zou ook zo kunnen:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik had er ondertussen ook eentje klaar, misschien iets flexibeler, en voor de gein meteen validatie toegevoegd.

Bijlagen

Dank voor jullie snelle reactie, jullie beide optie's gaat werken, dank je wel

Graag gedaan, ik heb toch een vraagje. Als je om 2 uur in de namiddag de mensen met goedemorgen aanspreekt ben je toch ook niet woonachtig in de lage landen?

Nog een.
Code:
=ZOEKEN(B2;{"Actief";"Afgevoerd";"Nieuw";"Testopstel"};{2;3;1;4})

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan