• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule met procentberekening maken in één cel (0% en 21%)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erc
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Erc

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Het bestand in bijlage is een deel van mijn factuur. Ik werk met 0% en 21%

Met de formule die ik heb toegevoegd in kolom A, laat ik automatisch mijn prijs excl. btw berekenen. Ik geef de prijs incl. btw in, en de prijs excl. Btw wordt automatisch berekend.

Voor 21% werkt het prima, maar als ik een factuur wil maken met 0%, lukt het mij niet om in 1 formule die berekening met 2 percentages te krijgen. Ik heb met de als-functie geprobeerd maar ik doe iets fout en het lukt niet door kringverwijzingen.

Ik wil ook geen andere kolommen toevoegen omdat ik anders te weinig plaats heb voor mijn beschrijving.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Bedankt!

Bijlagen

Samengevoegde cellen is een ramp!

Ga je uit van een prijs ex BTW of incl.BTW,, de prijs die je al weet, denk ik, zal je in moeten vullen en aan de hand daarvan. En die extra kolom hoeft toch niet op de factuur te staan.

Laatst bewerkt:
Kan zijn dat ik iets mis, maar ik vind dit een rommeltje. "Het bestand in bijlage is een deel van mijn factuur." Waar is dan de factuur, het complete beeld? Als ik een factuur ontvang wil ik weten wat geleverd is, de aantallen, het bedrag exclusief btw, de btw en het bedrag inclusief btw, andere kosten en te betalen bedrag weten. Immers ik moet die factuur inboeken.

In deze topic gokt men maar wat omdat TS niet met een complete opzet komt (zo wil ik het hebben) en daarbij de gewenste uitkomsten aangeeft.

Kan zijn dat ik iets mis, maar ik vind dit een rommeltje. "Het bestand in bijlage is een deel van mijn factuur." Waar is dan de factuur, het complete beeld? Als ik een factuur ontvang wil ik weten wat geleverd is, de aantallen, het bedrag exclusief btw, de btw en het bedrag inclusief btw, andere kosten en te betalen bedrag weten. Immers ik moet die factuur inboeken.

In deze topic gokt men maar wat omdat TS niet met een complete opzet komt (zo wil ik het hebben) en daarbij de gewenste uitkomsten aangeeft.

Het kan zijn dat u het een rommeltje vindt, maar alle andere informatie/bedrijfsgegevens zijn niet belangrijk, daarom heb ik enkel de kolommen toegevoegd, die ik nodig had.

Ik probeer zelf zo veel mogelijk problemen op te lossen, maar soms vind ik echt geen oplossingen, vandaar dat ik het hier op dit forum post. Met alle feedback/leuke tips die ik hier krijg, leer ik enorm veel bij. In het vervolg zal ik proberen om met een complete opzet te komen.

En niemand houdt rekening met de eisen die de Belastingdienst stelt aan de opzet van een factuur.
TS moet gewoon een fatsoenlijk voorbeeld plaatsen. @Senso heeft gewoon gelijk.

Of zoiets, maar het is wat @AD1957 zegt, de belastingdienst stelt speciale eisen aan een factuur.
Kun je zelfs vinden bij de belastingdienst.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan