• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met solid als variable...lastig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
Beste mensen,

Na uitermate goed te zijn geholpen met mijn problematiek van het kopieren van ingekleurde cellen, heb ik nog een kleine aanvullende vraag nl:

Is het mogelijk om een formule op te stellen die in een rij van links naar rechts zoekt naar de eerstvolgende met kleur gevulde cel, waarnaar hij vervolgens in die cel ervoor een nummer kopiert.

Iemand een idee?
b.v.d.

Jamez

Doe dit eens

Code:
Sub Macro1()
    Dim i As Integer, blnKopieren As Boolean
    i = 1
    With Rows(1)
        Do
            If .Cells(i).Interior.ColorIndex > 0 Then
                Range("A2").Copy .Cells(i - 1)
                blnKopieren = True
            Else
                i = i + 1
            End If
        Loop While i < .Columns.Count And Not blnKopieren
    End With
End Sub

Het kopieert A2 naar de cel links van de eerste cel in rij 1 die een kleurtje bevat.

Wigi

Het werkt super,
wat moet ik veranderen als ik alles binnen dezelfde rij wil houden..? het nummer staat in dezelfde rij als in de ingekleurde cel.

Eigenlijk op deze manier (indien mogelijk)
Als het A2 naar de cel links van de eerste cel in rij 2 (2 ivm A2) die een kleurtje bevat.

p.s. ik merk dat de mogelijkheden die graag wil toepassen in excel meestal leiden naar VB, is er een aanrader (boek, site of iets dergelijks) om me deze materie eigen te maken, zodat ik zelf ook kan maken?

Zo?

Code:
Sub Macro1()
    Dim i As Integer, blnKopieren As Boolean
    i = 1
    With ActiveCell.EntireRow
        Do
            If .Cells(i).Interior.ColorIndex > 0 Then
                .Cells(2).Copy .Cells(i - 1)
                blnKopieren = True
            Else
                i = i + 1
            End If
        Loop While i < .Columns.Count And Not blnKopieren
    End With
End Sub

Wigi

mmm,
hij doet het bij mij niet....kan dat kloppen? Of doe ik iets niet goed?

Je moet een cel uit de juiste rij selecteren. Enkel op die rij wordt er iets gekopieerd.

oh ja verrek. ik had de nummers in de eerste kolom gezet en niet in de tweede. het werkt perfect! bedankt!

groeten
Jamez

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan