• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met tijden meeruren overuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kfpot

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Beste,

Met de vroege doe ik 4dagen 7:30u en 1 dag 8u.
Met de late doe ik 4 dagen 8u en 1 dag 6u.
Per dag doe ik meer uren, zolang ik niet aan 9u ben, ga ik over de 9u dan word dit overuren.
Ook is er nog een grens op weekbasis en deze is 40u, tot 40u is het meer uren en vanaf 40u word de rest overuren.
Beide werk weken bedragen 38:00u.

bvb ik doe een vroeg van 7:30 en werk 1:45 langer dan moet dit 1:30 "9u" meer uur zijn en "rest" 0:15 overuur.
Dan kom ik op 39:45u.
Indien ik dan volgende vroege met normale werktijd van 7:30 bvb 2u langer werk dan zou dit 0:15 meer uur en 1:30 overuur moeten worden.

In bijlage word alles wel beter begrepen hoop ik.

Alvast bedankt voor de hulp,
kfpot

Bijlagen

Beste Leotaxi,

Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd, het gaat om een formule in het roze gedeelte.
Wat ik daar ingevuld heb is als voorbeeld hoe het zou moeten zijn, maar die formule die ik nodig heb gaat toch boven mijn petje.

Toch bedankt,
kfpot

Ik heb het kunnen oplossen, met formules waar ik gek van werd.
Zodra ik tijd heb pas ik het voorbeeld bestand aan en zal ik het updaten.

Ik heb het bestand nog wat moeten aanpassen, omdat ik het verkeerd begrepen had.
Per dag doe je tot 9u meer uren de rest is overuren.
Maar er zit ook een grens op meer uren en die is 40u op een week. "Eigenlijk 40u- 38u = 2u"
In bijgevoegd bestand speel je maar met de gele cellen en dan word het duidelijk.

Het enige nadeel dat ik heb dat is, als ik te laat kom en doe die zelfde dag geen overwerk, dan klopt het niet op weekbasis... maar wel op jaarbasis.
Voor mijn gebruik is dit eigenlijk prima want ik kom nooit te laat :D

Opgelost!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan